Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
27.5.2020 V internetovém obchodě koupeno a zaplaceno - Objednávka č. 4200224162 (LG 70UM7100PLA - 177cm + prodloužená záruka o rok + pojištění Náhodné poškození a odcizení 1 rok cca 18086,-Kč.
30.5.Dodáno; 1.6.Rozbaleno a zjištěno poškození.
Ten den odesláno na E-mail obchodu odstoupení od smlouvy do 14 dnů. Žádost CZC.cz abych zaslal zboží zpět, že dopravu proplatí.
5.6. odesláno zpět. 19.6. po urgencích vyjádření obchodu že odstoupení od smlouvy zamítá z důvodu převzetí poškozeného zboží od dopravce. Vysvětlil jsem několikrát, že poškození obalu nebylo patrné a zviditelnilo se až po vybalení TV a tím i odstranění vnitřní výstelky z polystyrenu, která poškození podpírala a následného ohledání kdy pod prsty došlo ke konečnému uvolnění a dostalo se do konečné podoby, kterou obchod posoudil jako viditelné poškození obalu. Na tuto skutečnost jsem několikrát upozornil a nikdy mi nebylo odpovězeno, jako ostatně na mnoho dalšího. Za celou dobu naší komunikace trvající od 1.6.-22.7. čítající asi 42 E-mailů zaslaných v obou směrech+6-7 telefonátů na zákaznickou linku, jsem dostal dvě odpovědi:
1 intenzivně na tom pracujeme
2 V případě odstoupení od kupní smlouvy bychom tak byly nuceni vám strhnout 100% z vracené částky.
Vzhledem k tomu, že se ale jedná o váš první nákup, vám však jako vstřícný krok nabízíme vrácení 50% částky při nákupu nové TV.
Z kompletní komunikace, kterou rád poskytnu je zřejmá neochota odpovědět na jakoukoliv moji otázku či vyjádření. Žádná reakce ani na zaslaný odkaz:
https://www.coi.cz/faq/4-odstoupeni-od-smlouvy-do-14-dnu-u-zbozi-2/
kde je znění občanského zákoníku který i tuto konkrétní situaci přesně řeší a obchod CZC.cz zákoník svým jednáním hrubě porušuje.
262005 LG 70UM7100PLA - 177cm = 15 988 Kč; 259025 Prodloužená záruka 1 rok = 1 279 Kč; 259029 Náhodné poškození a odcizení 1 rok= 1 119 Kč; 284730 Sleva 300 Kč na TV LG 55SM8200PLA = -300 Kč; 111813 Doprava TopTrans (bez dobírky) = Poštovné zdarma; Cena celkem = 18 086 Kč
Uznat obchodem CZC.cz moje odstoupení od smlouvy v době 14 dnů, které je naprosto v souladu se zákonem a má všechny potřebné náležitosti, které má mít. Vrátit finanční hotovost:
18 086,- faktura 1120140259;
658,- zaslání TV zpět ( Při telefonním hovoru, mne operátorka ujistila,
že dopravní náklady při vrácení TV mi zaplatíte - hovor byl
nahráván, fakturu dopravce jsem Vám zaslal).
CELKEM: 18 744,- CZK
Číslo účtu kam zaslat peníze: 627349521/0100
(stejné číslo ze kterého jsem zboží zaplatil)
|
Tweet |
Bylo-li spotřebiteli dodáno poškozené zboží, může spotřebitel i přes to od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů bez udání důvodu, což stanoví § 1829 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Pokud by prodávající následně využil § 1833 občanského zákoníku a argumentoval tím, že spotřebitel vrátil poškozené zboží, může spotřebitel uplatnit domněnku vadnosti, která je obsažena v § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Prodávající v takové situaci musí prokázat, že zboží bylo z jeho strany odesláno zcela v pořádku. Pokud toto neprokáže, má prodávající nárok na vrácení plné, nepokrácené kupní ceny výrobku.
Způsobil-li škodu na výrobku přepravce, přičemž smlouvu s dopravcem uzavíral prodávající, je za doručení nepoškozeného zboží odpovědný právě prodávající, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Kromě tohoto postupu lze rovněž uplatnit nároku z vadného plnění v reklamačním řízení. V reklamačním řízení je možné dle § 2169 občanského zákoníku požadovat primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.