Počet nahlášených stížností: | 38 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 6.8.2019 mne navštívil zástupce společnosti Centrální výběrová řízení a.s., kdy jsem mu podepsala plnou moc k výběru energií. Tento zástupce mne uvedl v omyl, jelikož jsem čekala zprávu o výhodnějším dodavateli energií a ne uzavřenou smlouvu s novým dodavatelem.
Dne 5.9.2019 jsem společnosti Centrální výběrová řízení a.s. poslala zpětvzetí plné moci. I přes tuto skutečnost mi Lama energy a.s. poslala uvítací dopis. S tímto jsem nesouhlasila a obrátila jsem se na svého dodavatele Bohemia energy entity s.r.o., který společnosti Lama zaslal výpověď. Jelikož se jednalo o podepsání smlouvy č. 211019302 a 1010095026 mimo obchodní prostory dle §11 ods. 3 zákona 458/2000, jedná se o distanční uzavření smlouvy a mohu od začátku dodávek energií od společnosti Lama odstoupit. Odstoupení za mne udělala společnost Bohemia energy entity s.r.o., poté co jsem je o to požádala. Tímto neměli oprávnění požadovat smluvní pokuty, protože jsem podnikla kroky ke zrušení smluvního vztahu. Tímto je smlouva o poskytování dodávek od společnosti Lama od počátku neplatná.
Již v podmínkách Souhlasu zájemce se zpracovnáním osobních údajů a podmínek výběrového řízení je v bodě 1. uvedeno, že se poskytovatel zavazuje postupovat tak, aby vítězná nabídka zajistila cenově výhodnější podmínky, což se nestalo. Nová smlouva od Lamy na poskytnutí energií byla o stovky korun dražší, čímž nesplnila podmínku Výběrového řízení i podmínku uzavření smlouvy.
Z těchto důvodů se domnívám, že nemají právo po mě požadovat smluvní pokutu, kterou jsem doposud nezaplatila.
Dodávka energií - elektřina a plyn
Zneplatnění smlouvy a odstoupení od vymáhání smluvní pokuty.
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc. Doporučujeme kontaktovat přímo společnost, a to nejlépe ve formě doporučeného dopisu. Z obsahu stížnosti také vyplývá, že spotřebitel byl při uzavírání smlouvy patrně uveden v omyl. Při prokázání této skutečnosti by mohl spotřebitel namítat neplatnost smluvního ujednání dle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Pro úplnost dodáváme, že dle § 11a odst. 3 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, platí, že uzavře-li spotřebitel (v řešené věci za spotřebitele zmocněnec) smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu (= smlouvu s dodavatelem), má spotřebitel ze zákona možnost ji vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek. Zákon garantuje spotřebiteli možnost zrušit smlouvu bez jakékoliv sankce.
Výše uvedené právní úkony může za spotřebitele činit i zmocněnec, kterým (jak plyne z obsahu stížnosti) byl stávající poskytovatel energií.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.