Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 22.7. jsem natankoval benzín Natural 95 do své Fabie kombi r.v. 2001 do plné nádrže. Před tankováním jsem měl v nádrži necelou třetinu nádrže (nesvítila kontrolka rezervy). K mému velikému překvapení vypnula pojistka stojanu č.3 až když na displeji bylo uvedeno 49,49 litrů natankovaného benzínu! Nádrž u mého vozu je jen na 45 litrů, přičemž zdaleka před tankováním nebyla prázdná. Za celá léta jsem nikdy ani 45 litrů do plné nádrže nenatankoval, a to jsem se obával, abych vůbec dojel k čerpací stanici. Obsluhy stanice jsem se otázal, zda nemají poruchu na stojanu č.3. Údajně prý nemají. Následně jsem volal na ČOI (553625308). Byl jsem odkázán na Český metrologický institut. tam mi pan Bartusek (tel. 724028196) pouze sdělil, že na této čerpací stanici provedou 12.8. kontrolu. S tím jsem se nespokojil, tak jsem volal přímo do společnosti, která vlastní stanici (tel. z účtenky 739611866). Bylo mi řečeno, že není možné, aby byla chyba na jejich straně a ať zavolám 27.7., kdy se vrátí vedoucí z dovolené.
Benzín Natural 95
Rozhodně i k velikosti nádrže Fabie a k množství benzínu v nádrži před tankováním jsem zaplatil minimálně 10 litrů benzínu navíc. Takže požaduji, aby mi bylo vráceno při ceně 27,50 Kč/l 275 Kč.
|
Tweet |
Podle § 3 odst. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je prodávající povinen prodávat výrobky ve správné míře nebo množství. Nesplní-li tuto zákonnou povinnost, vystavuje se nebezpečí uložení pokuty za správní delikt, a to až do výše 5 000 000,- Kč.
Pokud se prodávající na úkor spotřebitele tímto obohatil, může se spotřebitel domáhat vydání bezdůvodného obohacení dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a požadovat tak vrácení rozdílu mezi cenou vypočtenou podle naměřeného objemu zboží a cenou vypočtenou podle skutečně odebraného objemu zboží.
Pokud nádrž nebyla zcela prázdná, nemělo by být zásadně možné dostat do nádrže množství paliva, které o několik litrů přesahuje její maximální objem.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.