Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V dubnu 2020 koupena postel Nevada 160x200 s poloh.rosty a matracemi přes internet.Dodano v sobotu odpoledne,pěkně zabaleno v igelitu každá postel už s rošty a matrací.Urceno ke smontování s čelem a k sobě středovou nohou.Po přenesení z chodby do loznice cc5 m jsme vše rozbalili a chyběla nejdůležitější součást dodávky, středová noha ,bez které nelze postel složit k účelu,na který je určena plus nějaké šrouby.Dva týdny jsme čekali na dodani,zatím jsme neměli na čem další závadu,kterou jsme málem přehlédli,bylo proražené dno postele, neboť nad ním byl již rošt zabudovaný na pružinách.Hned v neděli jsem psala reklamaci,která byla zamítnuta s tím, že jsme si výrobek sami poškodili neodborným zacházením.S tím jsem nesouhlasila,to bych musela kladivem či jiným předmětem silné udeřit. To při přenesení nebylo možné.Po několikerém dopisování mi zaslali nové dno postele.Nechapu,jak bych ho mohla použít,to bych musela celou postel rozebrat, odmontovat rošt,vytrhat z čalounění atd.Nechapu,jak může někdo přemýšlet takovým způsobem. Čekala jsem omluvu a nějakou kompenzaci nebo díra by šla opravit. Aby toho nebylo málo,po 3 měsících užívání se propadá dno postele, které nevydrželo ani tíhu lůžkovin jedné postele. Vytrhly se zatím tri spony.Kdyby to šlo nějak připevnit o nic by nešlo,ale je to vše pridelane od spodu. Samozřejmě reklamace opět zamítnuta s vyjádřením,že byl prostou přetížen nebo věcí nerovnoměrně položené.Pritom obchod i výrobce uvádí zatížení 10 kg a to nemám ani náhodou. Chci najít řešení pro spokojenost obou stran. Myslím,že šikovný truhlář by mohl postel opravit třeba na místě,aby nevznikaly další komplikace přepravou atd. Obchod se nesnažil vůbec připustit chybu z její strany. Vím, že je bez znaleckého posudku těžké něco dokazovat,ale mám čtyři svědky, kteří závady viděli a kteří u toho byli, když postele privezli. Děkuji mnohokrát za pomoc nebo upozornění Forlivingu za nekorektní jednání. Hrozim se toho,co ještě může následovat.
Dana Vincentová
Kompenzace nebo oprava.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle ustanovení § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu shodně Krajský soud v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005 nebo Městský soud v Praze sp. zn. 11 Co 438/2001). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. Svědecké výpovědi mohou sloužit k vylepšení důkazní pozice spotřebitele (např. při prokazování, že se nejednalo o mechanické poškození atp.).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.