Počet nahlášených stížností: | 641 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 0 |
Třičtvrtě roku posílání mobilního telefonu na reklamace, tři reklamace uznané, další už ne a to podotýkám stále stejná závada.. Obrátila jsem se na t mobile, měsíc telefon cestoval do Prahy a z Prahy a čekala jsem na nějaké vyjádření, vše hází na servis.. Nevím proč bych se měla obracet na servis když telefon byl zakoupeny u tmobil a ne v servisu a teď, po nedoplaceni nefunkčního mobilu mi poslali pokuty za nedodržení platebních podminek... Chování hrůza, nezájem cokoli a jakkoli řešit.. Stále stejná písnička, obraťte se na servis.. Proč?? Aby další reklamace neuznal?? To opravdu nebudu ztrácet čas... Pri poslední reklamaci v servisu mi byl mobil vrácen ve stejné vybitem stavu jak jsem ho nechala na prodejně.. Mobilní telefon je ještě měsíc v záruce a to do cca 21.8.2020...Pozadovala jsem několikrát odstoupení od smlouvy a nebylo mi vyhověno.. A teď chtějí peníze za nefunkční mobil... Nebo nefunkční, on funguje, jen po 4 hodinách se musí nabíjet a je velice převraty, takže z bezpečnostních důvodů ho nelze používat...
Huawei Y 6 Přímé 2018
Vrácení peněz
|
Tweet |
Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Jestliže prodávající reklamaci neuznává, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku. V posudku by se znalec měl zaměřit na existenci a povahu vady a také by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Seznam znalců je k dispozici na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz, kde si spotřebitel může vybrat dle oboru a kraje. Se znalcem se doporučujeme předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení. Pokud posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel nárok na úhradu nutných nákladů, které mu v souvislosti s reklamací vznikly, a právo na řádné vyřízení reklamace. V případném soudním sporu se také vylepší důkazní postavení spotřebitele.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností.
Příslušným orgánem pro mimosoudní řešení sporu je Oddělení mimosoudního řešení sporu (ADR) při České obchodní inspekci: www.adr.coi.cz Zde může návrh na zahájení řešení sporu spotřebitel podat nejpozději do 1 roku od chvíle, kdy uplatnil svůj nárok u podnikatele poprvé.