Počet nahlášených stížností: | 18 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na stránkách fashionlu.cz jsem 13.7. zakoupila zboží v hodnotě 370,-Kč. Platba odešla na jméno V. M. Bohužel jsem si nevšimla, že na stránkách není uvedený kromě emailu žádný jiný kontakt, ani informace o firmě. Nepřišlo mi žádné potvrzení objednávky, tak jsem se písemně informovala, zda je vše v pořádku. Bylo mi odepsáno, že ano a že mají výpadek systému. Mail byl samozřejmě bez podpisu. Po dalším týdnu jsem zboží urgovala. Odepsal, že web se ruší a že mi vrátí peníze. Toto byl poslední email, který došel. Žádné peníze nedošly.
Dětské tričko Minecroft a dětské kraťasy Minecroft,
Vrátit peníze
|
Tweet |
Je-li smlouva uzavírána za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, musí prodávající dle § 1827 odst. 1 občanského zákoníku potvrdit spotřebitelce přijetí její objednávky.
Prodávající má ze zákona o ochraně spotřebitele povinnost při nabízení zboží uvést svoji totožnost a adresu nebo totožnost a adresu osoby, která jedná jeho jménem nebo na jeho účet. Pokud tak neučiní, dopouští se klamavého opomenutí, jenž je řazeno mezi zakázané nekalé obchodní praktiky. Nejsou-li tyto informace uvedeny na webových stránkách prodávajícího, doporučujeme spotřebiteli, aby se obrátil na Českou obchodní inspekci, která provádí dozor nad dodržováním povinností stanovených zákonem o ochraně spotřebitele.
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Platila-li spotřebitelka při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitelka využít bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měla spotřebitelka co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Ze strany obchodu nám bylo sděleno, že by situace již měla být vyřešena. Stížnost proto přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla informaci případně potvrdit a uzavřít.
K mé spokojenosti bylo vše vyřešeno kladně. Děkuji dTestu za rychlé řešení situace.