Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Více než před měsícem jsem reklamovala rychlovarnou konvici (zakoupenou přes e-shop), která po 2měsíčním používání začala téci. Po dvou měcících a několika e-mailech mi napsali, že si mám domluvit odvoz defektního zboží s firmou UPS. Na tu se však nelze dovolat. Ve snaze dovolat se na číslo UPS minuty ubíhají a já neustále čekám, protože není nikdo, kdo by se mi věnoval, všichni se věnují těm, co se dovolali přede mnou. A vzhledem k tomu, že je hovor zpoplatněn, možná za chvíli provolám víc peněz, než stála zmiňovaná konvice. Zkusila jsem tedy zavolat na linku Lidl, ale ten se odpovědnosti zříká, peníze vrátit odmítá, mám vše řešit s firmou Kompernas.
Ještě bych mohla reklamovat zboží na prodejně. To bych ale zase minimálně dvakrát musela dojet do Lidlu, takže cestovné by už zcela jistě přesáhlo výši ceny výrobku. Navíc není zaručeno, že mi zboží zakoupené přes e-shop k reklamaci vezmou.
Protože se reklamace ani do měsíce nevyřídila, domnívám se, že společnost Lidl dělá vše pro to, aby zákazník vadné zboží vyhodil a koupil si nové. Což už se stejně stalo, protože funkční konvici potřebuji.
rychlovarná konvice
Vrácení peněz na účet, popř. výměna zboží během dodávky nového produktu.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, paní Schenková,
nastalá situace nás velmi mrzí. Předáme Váš podnět odpovědným kolegům, aby se na něj podívali a ozvali se Vám, jak nadále postupovat.
Děkujeme za trpělivost, s pozdravem
Lidl Česká republika
Hodnocení: