Společnost


IRSnet CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:14
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#43927Vracení peněz z koncertu André Rieu in Prague 2020

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 24 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.07.2020, před 4 lety

Jiří Burda

Znění stížnosti

Dobrý den,
pokouším se o vrácení peněz z koncertu André Rieu in Prague 2020, který měl proběhnout 5. června 2020 (pátek) 20:00.
Peníze chceme vrátit, protože se koncertu zúčastnit nemůžeme a o jiný zájem nemáme.
Ve svém účtu mám nyní pouze možnost výměny za poukaz, ale vztahují se na nás liberační důvody (osoba starší 65 let) a pro tento způsob vrácení se používá formulář: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfw0QY1odlt-GE39UG3OgCKwdRpfxbMHK8-RTctqwgbb2a5EQ/viewform
Žel po vyplnění formuláře se mi pouze objevilo, že vzhledem k mimořádné situaci může vrácení peněz trvat více než 30 dní, ale nepřišlo mi žádné potvrzení ani se žádná změna neprojevila v mém účtu.
Akci jsem provedl na začátku května (tedy před více než 2 měsíci).
Na webu nejsou žádné kontaktní telefony. Chat, který asi byl na webu, funguje jako e-mail. Na dotaz do reklamačního oddělení před několika dny přišel automaticky vygenerovaný e-mail s obecnými postupy a informací, že mám čekat.
Zřejmě natahují čas.
Dnes jsem se pokusil formulář vyplnit znovu a opět žádné potvrzení.
J. Burda


Produkt

Koncert André Rieu in Prague 2020, který měl proběhnout 5. června 2020 (pátek) 20:00


Požadované řešení

Vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.8.2020 16:48, před 4 lety

Ohledně vrácení peněžních prostředků uvádíme následující. Spotřebitelé, kteří si zakoupili vstupenky na kulturní akce, které se měly konat do 31. října 2020, mohou pořadatele těchto akcí požádat ve lhůtě do 31. března 2021 o vydání poukazu na jinou kulturní akci.

Uplatnit poukaz pak mohou na akce s termínem konání do 31. října 2021. Pokud toho nevyužijí, mají následně nárok na vrácení peněz, a to do 14 dnů od skončení ochranné doby. Tou se rozumí doba, která počíná běžet dnem oznámení pořadatele o zrušení kulturní akce prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků a končí dnem 31. října 2021. Vrácení je tedy možné 14. listopadu 2021. Vystavené poukazy jsou platné po dobu trvání ochranné doby a musejí být minimálně v hodnotě uhrazeného vstupného.

Zvláště zranitelné skupiny spotřebitelů mohou poukaz odmítnout a požádat pořadatele o vrácení uhrazeného vstupného. Mezi tyto skupiny patří zdravotně postižení lidé, nezaměstnaní, těhotné ženy, rodiče na mateřské nebo rodičovské dovolené, lidé starší 65 let a samoživitelky nebo samoživitelé. Domníváme se, že přiměřená doba pro navrácení peněžních prostředků by měla u této skupiny zvlášť zranitelných spotřebitelů měla činit obecně maximálně 30 dnů.

Společnost IRSnet CZ s.r.o. (provozovatel sítě Ticketportal.cz) je zprostředkovatelem prodeje vstupenek, nikoliv pořadatelem akce. Pokud došlo ke zrušení akce a bylo domluveno vrácení platby, jde konečná povinnost za pořadatelem akce.

Všeobecné a obchodní podmínky a reklamační řád společnosti IRSnet CZ s.r.o. (https://www.ticketportal.cz/Article/2881) uvádějí k postupu při vrácení vstupného následující:

"Podmínky pro vracení vstupného v případě úplného zrušení Akce určuje příslušný Pořadatel Akce do 10 dnů od zjištění této skutečnosti. IRSnet je oprávněná vracet vstupné uhrazené Zákazníkem výhradně ve výši a za stanovených podmínek na základě příkazu Pořadatele, pokud k tomuto účelu Pořadatel poskytne odpovídající finanční prostředky. Není-li tento pokyn k vracení vstupného IRSnet ze strany Pořadatele udělen, musí Zákazníci uplatňovat své nároky ze Smlouvy o účasti na akci přímo vůči Pořadateli. Zákazníci budou v případě zrušení Akce informováni o způsobu vracení vstupenek na každém Smluvním prodejním místě, na Webovém portálu, formou odpovědi na dotaz zaslaný elektronicky na emailové adrese reklamace@ticketportal.cz. Nebude-li v pokynech pro vracení vstupného ze strany Pořadatele stanoveno jinak, při vracení Vstupenek Zákazníkovi nebude vrácena částka označená na Vstupence jako manipulační poplatek.

Nebude-li v konkrétním případě dle dohody s příslušným Pořadatelem Akce určeno jinak, vstupné se vrací v místě Smluvního prodejního místa, v němž byla Vstupenka zakoupena. V případě úhrady vstupného prostřednictvím on-line platby nebo převodem na bankovní účet, zajišťuje vracení vstupného centrální kancelář IRSnet na adrese Politických vězňů 15, 110 00 Praha 1. Zákazník je při vracení vstupného povinen vrátit vydanou Vstupenku bez zbytečného odkladu obsluze Smluvního prodejního místa, jinak na adresu centrální kanceláře IRSnet CZ, s.r.o., Politických vězňů 15, Praha 1, 110 00."

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.9.2020 22:45, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.