Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 23.7.2020 jsme se vracely z dovolené v Českém Krumlově. Měly jsme zakoupené jízdenky až do cílové stanice. Z českého Krumlova jsme využily spoj GWTrain Regio a.s. odjezd v 10.50.Příjezd spoje do Českých Budějovic je v 11.34. měly jsem zakoupené jízdenky s místenkami na Jižní Expres odjezd v 11.57 z ČB do Prahy hl.n. Spoj z Českého Krumlova vyjel včas. V průběhu cesty jsem nabrali zpozdění z důvodu čekání na trati, na křižování vlaků konkrétně na zpožděný Expres směrem do Č.Krumlova. Vlakvedoucí volal na dispečink v ČB a žádal o pozdržení Expresu směrem do Prahy cca o 3 minuty. Ve vlaku jelo přes 20 cestujícíh, kteří měli na tento spoj zakoupené jízdenky. Dispečer nejprve souhlasil s tím, že vlak navede na stejnou kolej, abychom mohli urychleně přestoupit. Těsně před příjezdem do ČB oznámil vlakvedoucí, že dispečer změnil názor a spoj nepozdrží. Protože se jednalo skutečně o tři minuty, uháněly jsme se zavazadly na příslušnou kolej a k nemilému překvapení, vlak byl pryč. Osobně jsem došla za paní výpravčí, nebyla schopna podat vysvětlení. Do hovoru se vmísil dotyčný dispečer,pokřikoval na mne, že Expres zásadně nečeká. Na můj dotaz, jak je možné, že tentýž Expres má běžně i 5O minut zpoždění( konkrétně právě směrem do ČK tentýž den) a dnes tj. 24.7. opět 16 minut zpoždění) došly mu argumenty. Snažila jsem se vysvětlit, že zpoždění způsobil spoj ČD, nikoli soukromý dopravce. Vzhledem k lidské hlouposti a profesní neochotě nám propadly jízdenky zakoupené až do cílové stanice. Musely jsme volit náhradní spoje a cesta se nám prodloužila o dvě hodiny.
Místo Expresem jsme musely cestovat rychlíky vypravovanými ČD z Prahy hl.n., které odpovídají časům "krále klacka". Zapáchající kupé, WC se splachuje ještě šlapacím systémem, bez el.zásuvek, bez občerstvení. Protože při cestách tímto směrem využíváme spoje konkurenčních firem, zejména tam, kde dlouhodobě ČD spoje nezajišťují, musíme říct, že soupravám těchto společností se výše popsané rychlíky ČD nemohou rovnat.
Z jednání pracovníků ČD ( od pokladní, přes výpravčí, dispečera a ženu na informacích) byla zjevná nechuť ke konkurenčním firmám.
Z celého průběhu je patrné, že si ČD v rámci konkurenčního boje, berou za své rukojmí cestující, které okrádají o peníze, čas, vystavují je zbytečnému stresu a kvalita služeb je mizerná.
Žádám, aby byl dispečer pokárán a ČD doplatily finanční ztrátu ve výši 70, Kč za nevyužité místenky a 140, za propadlé jízdenky na spoj z Prahy hl.n. do cílové stanice, za nákup nových jízdenek z Prahy hl. n. do cílové stanice ve výši 90 Kč. Celkem 300 Kč.
Dle správního řádu mají ČD na vyřízení stížnosti 30 dní, nikoli avizovaných 60 či 90.
Odstranění úmyslného poškozování konkurenčních firem na úkor cestujících ze strany ČD.
|
Tweet |
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/