Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#43942S-drazby poplatek za registraci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 18 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.07.2020, před 4 lety

Tereza Bartošová

Znění stížnosti

Dobry den, v dubnu/kvetnu jsem se registrovala na s-drazby,kdy mi po registraci byly zaslany informace o aukci,ktere jsem se nasledne neucastnila,jelikoz zde byly pouze 2fotografie z vnejsi strany domu a pouze znalecky posudek a neumoznena navsteva dane nemovitosti. Tudiz jsem danou vec prestala ihned resit. Dnes 24.7. Mi po 3mesicich byla na email zaslana faktura o uhrazeni castky 5000kc. Danou castku jsem pri registraci nikde nevidela,tudiz jsem povazovala registraci za bezplatnou. Kdybych tuto castku videla,nikdy bych se neregistrovala.


Produkt

s-drazby registracni poplatek 5000kc


Požadované řešení

Neopravnene pozadovani registracniho poplatku bez jasne predem dane informace o teto sluzbe.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.8.2020 13:36, před 4 lety

Spotřebitele předně upozorňujeme, že níže uvedené vyjádření k jeho stížnosti se vztahuje na situaci, kdy k registraci došlo před 26. 2. 2020. Pokud došlo k registraci až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen. Dodáváme však, že pro účely jasného informování by dle našeho názoru bylo vhodnější ještě uvádět částku, kterou je nutné zaplatit rovnou, či ji aspoň v ceníku odlišit od ostatních. Připojujeme také varování Exekutorské komory ČR: https://www.ekcr.cz/1/aktuality-pro-media/2683-exekutorska-komora-varuje-ceskym-internetem-se-siri-podvodne-drazby?w=. Tolik k upozornění na změněný přístup společnosti ve věci‚ způsobu informování spotřebitele o cenách‘. Na dalších řádcích již uvádíme vyjádření ke stížnosti samotné.

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Společnost má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/

Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, nebylo na něj do výše popsané změny upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí, o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté pouze v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.

K případné neúčasti v dražbě samotné uvádíme, že v ceníku společnosti se uvádí, že "registrační poplatek pro zajištění informací ke klientem poptávané dražbě, e-mailová podpora činí 5.000,- Kč." Z tohoto vyplývá, že poplatek je účtován za poskytnutí informací a e-mailovou podporu, nikoliv za účast v dražbě samotné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.8.2020 14:01, před 4 lety

Dobrý den paní Bartošová, postupujte dle doporučení dTestu, kontaktujte ČOI a její závěry zde zveřejněte, tak ať i ostatní klienti znají názor ČOI na aktuální obchodní případy. Jak dTest zde správně uvádí, na Vaši registraci po 26.2.2020, dopadá níže uvedené, citujeme:

"Spotřebitele předně upozorňujeme, že níže uvedené vyjádření k jeho stížnosti se vztahuje na situaci, kdy k registraci došlo před 26. 2. 2020. Pokud došlo k registraci až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen."

Ale i tak, pokud stále nevěříte tomu co Vám tvrdíme, opravdu se obraťte na ČOI a její vyjádření zde prosím zveřejněte. Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.8.2020 15:53, před 4 lety


Tereza Bartošová

Dobry den, zde zasilam pouze uryvek od COI,ktery mluvi sam za sebe: "Máme tedy za to, že v případě internetových stránek www.s-drazby.cz nárok na zaplacení ceny služby podnikateli nevznikl."


S pozdravem Bartosova

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.8.2020 08:27, před 4 lety

Dobrý den paní Bartošová, bohužel, operujete s názorem, který řeší jeden konkrétní případ z léta 2019, před uveřejněním ceníku, je nutné si vyžádat aktuální sdělení od ČOI, a to za období, které se vztahuje na Váš případ, tak jak správně uvádí dTest ve Vašem případě shora, viz citace:

"Spotřebitele předně upozorňujeme, že níže uvedené vyjádření k jeho stížnosti se vztahuje na situaci, kdy k registraci došlo před 26. 2. 2020. Pokud došlo k registraci až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen."

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.8.2020 10:09, před 4 lety


Tereza Bartošová

Dobry den, sdeleni od Coi je aktualni. Stejne tak cituji:” Případné mimosoudní pohrůžky exekucí se nezakládají na skutečnosti.”

Zde jsem Vam uvedla jiz 2 sdeleni, tak uz mi tu prosim Vas stale neopakujte, at zde podlozim vyjadreni COI.

Bartosova

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.8.2020 13:05, před 4 lety

Jak uvádíme i výše, je rozhodující, kdy k registraci došlo a zda byla informace o zpoplatnění u registrace uvedena. Jak ale rovněž uvádíme, bylo vhodné ke informaci o zpoplatnění ještě doplnit i částku. Tento případ totiž jasně ukazuje, že důkladná, jasná a srozumitelná informace by sporné situaci předešla.

Na závěr upozorňujeme, že závazně posoudit situaci v tomto případě může pouze soud.

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.8.2020 17:58, před 4 lety

Jak sama uvádíte, registrovala jste se v dubnu/květnu 2020, ale operujete starým neaktuálním vyjádřením ČOI ze dne 1.11.2019, které dopadá na několik jednotlivých rok starých případů, tedy na absolutně na Váš případ. Podívejte se co Vám napsal dTest shora. Děkujeme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.9.2020 22:43, před 4 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2020 12:29, před 4 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.