Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobry den, v dubnu/kvetnu jsem se registrovala na s-drazby,kdy mi po registraci byly zaslany informace o aukci,ktere jsem se nasledne neucastnila,jelikoz zde byly pouze 2fotografie z vnejsi strany domu a pouze znalecky posudek a neumoznena navsteva dane nemovitosti. Tudiz jsem danou vec prestala ihned resit. Dnes 24.7. Mi po 3mesicich byla na email zaslana faktura o uhrazeni castky 5000kc. Danou castku jsem pri registraci nikde nevidela,tudiz jsem povazovala registraci za bezplatnou. Kdybych tuto castku videla,nikdy bych se neregistrovala.
s-drazby registracni poplatek 5000kc
Neopravnene pozadovani registracniho poplatku bez jasne predem dane informace o teto sluzbe.
|
Tweet |
Spotřebitele předně upozorňujeme, že níže uvedené vyjádření k jeho stížnosti se vztahuje na situaci, kdy k registraci došlo před 26. 2. 2020. Pokud došlo k registraci až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen. Dodáváme však, že pro účely jasného informování by dle našeho názoru bylo vhodnější ještě uvádět částku, kterou je nutné zaplatit rovnou, či ji aspoň v ceníku odlišit od ostatních. Připojujeme také varování Exekutorské komory ČR: https://www.ekcr.cz/1/aktuality-pro-media/2683-exekutorska-komora-varuje-ceskym-internetem-se-siri-podvodne-drazby?w=. Tolik k upozornění na změněný přístup společnosti ve věci‚ způsobu informování spotřebitele o cenách‘. Na dalších řádcích již uvádíme vyjádření ke stížnosti samotné.
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Společnost má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, nebylo na něj do výše popsané změny upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí, o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté pouze v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.
K případné neúčasti v dražbě samotné uvádíme, že v ceníku společnosti se uvádí, že "registrační poplatek pro zajištění informací ke klientem poptávané dražbě, e-mailová podpora činí 5.000,- Kč." Z tohoto vyplývá, že poplatek je účtován za poskytnutí informací a e-mailovou podporu, nikoliv za účast v dražbě samotné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den paní Bartošová, postupujte dle doporučení dTestu, kontaktujte ČOI a její závěry zde zveřejněte, tak ať i ostatní klienti znají názor ČOI na aktuální obchodní případy. Jak dTest zde správně uvádí, na Vaši registraci po 26.2.2020, dopadá níže uvedené, citujeme:
"Spotřebitele předně upozorňujeme, že níže uvedené vyjádření k jeho stížnosti se vztahuje na situaci, kdy k registraci došlo před 26. 2. 2020. Pokud došlo k registraci až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen."
Ale i tak, pokud stále nevěříte tomu co Vám tvrdíme, opravdu se obraťte na ČOI a její vyjádření zde prosím zveřejněte. Děkujeme Vám.
Dobry den, zde zasilam pouze uryvek od COI,ktery mluvi sam za sebe: "Máme tedy za to, že v případě internetových stránek www.s-drazby.cz nárok na zaplacení ceny služby podnikateli nevznikl."
S pozdravem Bartosova
Dobrý den paní Bartošová, bohužel, operujete s názorem, který řeší jeden konkrétní případ z léta 2019, před uveřejněním ceníku, je nutné si vyžádat aktuální sdělení od ČOI, a to za období, které se vztahuje na Váš případ, tak jak správně uvádí dTest ve Vašem případě shora, viz citace:
"Spotřebitele předně upozorňujeme, že níže uvedené vyjádření k jeho stížnosti se vztahuje na situaci, kdy k registraci došlo před 26. 2. 2020. Pokud došlo k registraci až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen."
Dobry den, sdeleni od Coi je aktualni. Stejne tak cituji:” Případné mimosoudní pohrůžky exekucí se nezakládají na skutečnosti.”
Zde jsem Vam uvedla jiz 2 sdeleni, tak uz mi tu prosim Vas stale neopakujte, at zde podlozim vyjadreni COI.
Bartosova
Jak uvádíme i výše, je rozhodující, kdy k registraci došlo a zda byla informace o zpoplatnění u registrace uvedena. Jak ale rovněž uvádíme, bylo vhodné ke informaci o zpoplatnění ještě doplnit i částku. Tento případ totiž jasně ukazuje, že důkladná, jasná a srozumitelná informace by sporné situaci předešla.
Na závěr upozorňujeme, že závazně posoudit situaci v tomto případě může pouze soud.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Jak sama uvádíte, registrovala jste se v dubnu/květnu 2020, ale operujete starým neaktuálním vyjádřením ČOI ze dne 1.11.2019, které dopadá na několik jednotlivých rok starých případů, tedy na absolutně na Váš případ. Podívejte se co Vám napsal dTest shora. Děkujeme.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.