Společnost


NBSERVIS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#43953Neodborná oprava telefonu, podání nepravdivých informací a nedodržení smlouvy o dílo

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 21 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.07.2020, před 4 lety

josef vlasak

Znění stížnosti

Zakoupil jsem náhradní díly na dva telefony od firmy: https://dilyamobily.cz/
Nechal jsem si je namontovat od firmy: https://www.landita.cz/cz/

Oba telefony teď nefungují. Prodejce tvrdí, že díly byly v pořádku a i pokud by byly vadné, tak se na ně záruka nevztahuje, protože už jsou namontované do telefonu.

Servis tvrdí, že díly testovali, zjistili vadu a přesto vadné díly dali do telefonu.

Vídím pochybení jak na straně prodejce, tak i na straně servisu a teď jsem situaci, kdy mám dva nefunkční telefonu, obě firmy dostaly zaplaceno za špatnou službu a dále věc odmítají řešit.


Produkt

LCD displej Huawei Honor 6X (BLN-L21), Honor 9 Lite LCD Display


Požadované řešení

Bezplatná a bezvadná výměna displaye.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.8.2020 12:34, před 4 lety

Smlouva o opravě věci je smlouvou o dílo ve smyslu § 2587 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. Vzhledem k tomu, že ze zákona zcela jistě nevyplývá, zda se nároky z vadného plnění budou řídit obecnou úpravou kupní smlouvy, anebo speciální úpravou o koupi zboží v obchodě, přičemž tato otázka není vyjasněna ani v právní teorii, přikláníme se, v souladu s ustálenou rozhodovací praxí Ústavního soudu ČR ohledně výkladu zákona v nejasnostech ve prospěch spotřebitele, k tomu, že na danou problematiku použijeme ustanovení o koupi zboží v obchodě.

Dle této úpravy platí, že nemá-li věc deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy (nebo od její části) odstoupit. Rovněž je spotřebitel dle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku oprávněn žádat po zhotoviteli přiměřenou slevu; není však povinen akceptovat, nabídne-li mu slevu sám zhotovitel. V řešené věci je tedy nejvhodnějším řešení bezplatná oprava věci.

Upozorňujeme však, že dle § 2594 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník platí, že upozorní-li zhotovitel objednatele (= zde spotřebitele) bez zbytečného odkladu na nevhodnou povahu věci, kterou mu objednatel k provedení díla předal, nemá objednatel práva z vady díla vzniklé pro nevhodnost věci. Pokud však servis vady odhalil, a přesto zboží namontoval bez toho, aniž by informoval spotřebitele, spotřebiteli nároky z vadného plnění zůstávají zachovány.

Co se týče nároků vůči společnosti, která prodala spotřebiteli vadné díly, má spotřebitel rovněž práva z vadného plnění. V tomto případě se jedná o kupní smlouvu, nikoliv o smlouvu o díle. O reklamaci zboží zakoupeného v obchodě platí výše uvedené (viz část vyjádření k § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.9.2020 21:48, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.