Počet nahlášených stížností: | 115 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 14.7.2020 jsem poslal e mailem podepsaný formulář pro odstoupení od kupní smlouvy spolu s fakturou za zboží. Tentýž den jsem kontaktoval infolinku ze svého čísla 792 441 772 a o správnosti postupu se ujistil.
Dnes 26.7.2020 jsem navštívil prodejnu A3sport na adrese Novinářská 3178/6A,
70200 OSTRAVA a pokusil se v souladu s podmínkami pro vrácení zboží vrátit zakoupené kopačky. Prodavačka nebyla s postupem pro vrácení zboží obeznámena, tak si zavolala vedoucí a ta mne taktéž odmítla. Mám si dle jejího vyjádření přes infolinku zajistit, aby jim byla na prodejnu zaslána zpráva, že mohou zboží převzít. O žádném takovém postupu taktéž neví.
Převzetí zboží:
Zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od Smlouvy, zašlete zpět na adresu, ze které jste jej obdrželi. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud nám odešlete zboží zpět před uplynutím 14 dnů. Zboží můžete předat také osobně na kterékoliv prodejně A3 SPORT.
kód artiklu ABB1774, název artiklu ACE 17,4 TF, velikost 8
Chci vrátit peníze a dostat omluvu, protože jsem do obchodního centra vážil úplně zbytečnou cestu a setkal se s neochotou situaci řešit. Postup pro vrácení zboží by měl být pro prodavače základ.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy má spotřebitel povinnost zboží odevzdat podnikateli.
Způsob odevzdání zboží je předmětem této stížnosti. Pokud podnikatel garantuje ve svých obchodních podmínkách jako jeden ze způsobů osobní odevzdání na jakékoliv prodejně (resp. provozovně), pak je podnikatel tímto zavázán. Odmítnutí přijetí zboží je porušením jeho smluvní povinnosti, a vznikla-li by v důsledku tohoto porušení povinnosti škoda (např. spotřebitel by musel opětovně na pobočku se zbožím), může spotřebitel v souladu s § 2913 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, požadovat náhradu škody. Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 4,20 Kč (viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 358/2019 Sb.).
Zároveň podnikatel nemůže argumentovat tím, že mu zboží nebylo řádně a včas vráceno, neboť spotřebitel se o toto vrácení prokazatelně pokusil, ale z důvodů na straně společnosti mu to nebylo umožněno.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.