Společnost


Kiwi.com s.r.o.

Počet nahlášených stížností:48
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#43971Uplynuti lhuty na reklamaci, nekomunikace, nereseni

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 19 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.07.2020, před 4 lety

Michaela Sládková

Znění stížnosti

Pres ceskou cestovni agenturu z Brna KIWI.com s.r.o. jsme zakoupily letenky z Baham do CR. Bohuzel 2 ze 4 nam prodanych letu uz v dobe nakupu neexistovaly, neprobehly, byly zrusene leteckou spolecnosti. Vcas jsme na to upozornovaly telefonicky na zakaznickou linku. Musely jsme zakoupit vcas jine letenky, aby nam nepropadly navazujici lety domu.
Reklamaci jsem podala 3.4. pres jejich web, formular, 7.4. jsem jim poslala doporucene dva dopisy (1x reklamace, 1x stiznost) a dne 14.4. poslala dve zpravy samostatne (1x reklamace a 1x stiznost) pres datovou schranku spolecnosti. Dne
16.4. mi prisel e-mail v anglickem jazyce na zaklade podane zadosti o
vraceni penez za letenky pres jejich web v anglickem jazyce od nejakeho
pana Yasara K., kde zada o dolozeni uctenek. Diky google prekladaci
jsem si precetla zpravu a pozadovane uctenky zaslala.
10.6. jsem opetovne reklamaci/stiznost urgovala pres datovou schranku, i kdyz ubehly jiz vice nez dva mesice od podani reklamace a stiznosti. Dnes je 27.7., tedy za chvili to budou jkiz 4 mesice od podani reklamace!!! A stale mate nase penize!
Kdyz jsem sama oslovila letecke spolecnosti, odpovedeli nam do tydne, komunikuji, ale penize musime zadatr zpet od Kiwi, agenture, ktere jsme to uhradily. Od zastupce Canada Air v Zurychu jsme dostaly informaci, ze let, ktery jsme koupily, uz minimalne 2 tydny pred zakoupenim neexistoval, nebyl planovan, byl zrusen. Presto nam byl prodan. Mohly jsme prijit o daleko vic penez, kdybych vcas nereagovala a nezakoupila jine dalsi letenky u jine spolecnosti a jizdenky domu. Byla jsem s 9letopu dcerou, coz bylo velice neprijemne. Pouze letenky zpet domu (1 cesta tedy) pro nas dve vysla na 54.071,29 Kc a musely jsme 2 lety ze 4 celkovych resit jinym dopravcem.Konkretne:
1. Cesta: Freeport – Nassau
Reservation number (PNR): 1 1 H U B 1
E-ticket number: 1112400017644; 1112400017645
Freeport - Grand Bahama International FPO 2020 Mar 25 16:30 Local time
Nassau - Lynden Pindling International NAS 2020 Mar 25 17:15 Local time
Flight no: UP326 Airline: Bahamasair
Letenky v hodnotě 2x 3.241,71 Kč.

2. Cesta: Zürich – Prague
Reservation number (PNR): T M E G A Z
E-ticket number: 014-3328965210; 014-3328965211
Zürich - Zürich Airport ZRH 2020 Mar 27 07:30 Local time
Prague - Václav Havel Airport Prague PRG 2020 Mar 27 08:50 Local time
Flight no: AC6801 Airline: Air Canada
Letenky v hodnotě: 2x 6.697,18 Kč.

Verim, ze hlavnim podnikatelskym zemerem teto sro neni obirat duverive zakazniky o penize za letenky, ktere neexistuji nebo neprobehnou. Letecke spolecnosti komunikuji, ale vy ne. Zkusenost velka.


Produkt

Koupily jsme u KIWI letenky pro dvě osoby z Freeportu do Prahy, faktura č. 2020-10775305, rezervace číslo: 114235000.


Požadované řešení

Pozadujeme proplaceni nahradnich letenek a jizdenek do CR, plus den navic za parkovne vozidla na parkovisti a den navic za hlidani psa navic, plus taxu uber pri cestovani z letiste k autobusu, ktery nas z Zurychu vezl pak do Prahy a diety pro dve osoby ve Svycarsku, kde jsme stravily 12 hodin.
Tedy
Švýcarsko CHF švýcarský frank 75 CHF (kurz 23,64 Kc/1 CHF), tedy 1773 Kč
500 Kč pes hlidani
400 Kc parkovne OA
taxi Uber 752,57
neprobehle letenky: 19877,78 Kc
CELKEM: 23.303,35 Kc
Nezadame zadne jine penize za uslou mzdu, nebo ujmu, jen prokazatelne tyto vyse uvedene udaje. A bylo by fajn, kdyby investovali do lepsiho rezervacniho systemu a do komunikace se zakazniky, linky 24/7.
Bylo by fajn ferove jednani nejen, kdyz zakaznbik plati, ale i kdyz s nim mate resit vznikle problemy, ktere nevznikly jeho chybou, ale naopak vasi.
15.6. mi prislo z e-mailu claims@kiwi.com, ze se to resi. Opet jsem urgovala reklamaci a stiznost e-mailem dne 21.7.2020.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.8.2020 16:50, před 4 lety

Pokud společnost nabízela letenky na neexistující let, potom jsou peníze, které přijala za letenky tzv. bezdůvodným obohacením. Bezdůvodné obohacení je potom společnost povinna vydat spotřebitelce na základě § 2991 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

V rámci svých služeb se společnost zavazuje zajistit nákup letenek u konkrétního leteckého přepravce pro danou trasu. To je v jednoduchosti obsah smlouvy, která vzniká v momentu, kdy si spotřebitel obstará přes webové stránky společnosti letenky. Pokud tedy spotřebitelka dodržela svou část smlouvy, tj. zaplatila cenu letenek, ale společnost nikoliv, jedná se o porušením smluvní povinnosti a společnost dle § 2913 občanského zákoníku odpovídá za škodu, která vznikla v příčinné souvislosti s tímto porušením. Škoda se podle § 2951 občanského zákoníku nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.10.2020 23:25, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.