Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#43979Kdy začíná 30 denní lhůta - přenášení zodpovědnosti na servic výrobce

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 16 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
27.07.2020, před 4 lety

Tomas Nejedly

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 11.6.2020 jsem obdržel sušičku Whirlpool FT M229X2B zakoupenou na Alza.cz. Po zhruba čtyřech týdnech přestala fungovat a ukazovala error F3 E4.

12.7: Telefonicky jsem proto kontaktoval Alzu 12.7 s tím, že sušička nefunguje a chci uplatnit reklamaci. Na zákaznické lince mě odkázali na servis výrobce s tím že to bude nejrychlejší. Souhlasil jsem tedy, že Whirlpool servis budu kontaktovat osobně, aby se celá věc urychlila.

13.7: Zavolal jsem Whirlpool servis a řekli mi, že do tří dnů mě bude někdo kontaktovat, aby si sjednali osobní schůzku a na závadu se podívali.

14.7: Servisní technik mě kontaktoval a ptal se na error, řekl že "nejspíš" musí objednat nějakou součástku a dají mi vedět. Nikdo nepřišel.

Od té doby mě nekontaktovali a telefonní číslo na servisního technika je vypnuté.

27.7: Volal jsem tedy na Whirlpool servis kde mi řekli, že neví co se děje a věc budou urgovat.

Dále jsem volal na Alzu s tím, že celá věc je velmi špatně zvládnutá a že bych preferoval aby mi prostě sušičku vyměnili za novou přímo oni.
Zde mi řekli, že jí tedy mohou odvést a dát do servisu, ale žádné náhradní díly v servisu mít nebudou a na reklamaci mají od doby odvozu 30 dní!

Já ale reklamoval rozbitou sušičku již 12.7! Přece nemůžou myslet vážně, že celou reklamaci přehodí ze vztahu Alza/já na vztah já/whirlpool a v momentě kdy to whirlpool není schopný řešit (dejme tomu že by to nevyřešili do 30 dnů) tak si ji tedy vyzvedne alza a poběží mi dalších 30 dní. Tohle musí být nezákonné, ne? To, že oni nejsou ochotni reklamaci vyřešit hned od začátku ve své gesci je přeci jejich problém a pokud já tedy uplatňuji reklamaci sice přímo u Whirlpool, ale na popud Alzy, tak ta reklamace přeci musí běžet od té doby co to nahlásím Alze případně od té doby co to nahlásím společnosti Whirlpool. V zákoně rozhodně nestojí, že by zákazník musel reklamaci uplatňovat u několika subjektů v řadě za sebou než se dovolá svých práv.


Produkt

Whirlpool FT M229X2B


Požadované řešení

Ideálně přivést novou sušičku a nainstalovat a odvést si tu starou. Chápu, že věci se můžou rozbít, ale pokud takto drahý spotřebič vynechá již po 4 týdnech, když platíte za nový produkt, čekaů bych výměnu za nový kus případně skutečně rychlý a precizní servis.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2020 08:50, před 4 lety

Podle soudní judikatury odpovídá prodejce i za pochybení servisu. Povinnost přijmout a vyřídit reklamaci je nerozlučně spjatá s kupní smlouvou uzavřenou mezi prodávajícím a spotřebitelem. Nehledě na to, že je k provedení reklamace určen autorizovaný servis. Její nevyřízení ve lhůtě 30 dnů je porušením zákona o ochraně spotřebitele, což spotřebitele opravňuje k odstoupení od smlouvy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.8.2020 10:28, před 4 lety

Dobrý den, pane Nejedlý,

je mi velice líto s jakou situaci jste se setkal. Pokud je tato záležitost stále aktuální, prosím kontaktujte mne zde v odkazu: https://www.alza.cz/kontakt/ostatni.htm?qgid=63&qid=315. Obratem pro Vás vše potřebné zajistím.

Přeji hezký den,
Andrea, péče o zákazníky, Alza.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.9.2020 22:30, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2020 12:24, před 4 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.