Společnost


RYANAIR DAC

Počet nahlášených stížností:21
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#43989Potíže s vrácením peněz za letenky z důvodu úmrtí cestující

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den

Detail stížnosti

Publikováno
27.07.2020, před 4 lety

Dagmar Houšková

Znění stížnosti

Dobrý den,

dovoluji si Vás požádat o pomoc s navrácením peněz za letenky zakoupené u Ryanair, a to na lety Praha>Madrid 12.5.2020 a Málaga>Praha 21.5.2020. Důvodem žádosti o vrácení peněz je úmrtí jedné z cestujících. Dále jsou uvedeny bližší údaje o letenkách a o komunikaci s Ryanair:

Cestující: uvedeni v referencích

1) Let Praha-Madrid, číslo letu MAD FR2767, 12.5.2020, 10:40-13:45

2) Let Malaga-Praha, číslo letu PRG FR5006, 21.5.2020, 6:55-10:10

O vrácení peněz za obě letenky a za všechny cestující jsem požádala přes formulář Ryanair dne 21.4.2020 z důvodu úmrtí jedné z cestujících. Po odeslání žádosti uvedli, že peníze vrátí do 20 pracovních dní, což bylo do 21.5.2020. Do dnešního dne peníze nevrátili.

O zrušení letů nás Ryanair informoval 27.4. (Praha>Madrid) a 1.5. (Málaga>Praha).

Pak 15.5. přišel k oběma rezervacím neosobní nekonkrétní obecný e-mail o různých možnostech řešení (vrácení peněz, voucheru, přesunutí rezervace, nevyužití letu, reklamace atd.).

22.5. a pak 3.6. jsem k oběma rezervacím jednotlivě napsala přes web Ryanairu stížnosti na nedodržení lhůty pro vrácení peněz (měli vrátit do 21.5.).

Také jsem se (myslím během června) ptala na stav mých žádostí přes chat, kde mi pracovních odpověděl, že neví, kdy peníze dostanu, že je mnoho pracovníků Ryanair na homeoffice.

Poté Ryanair opět poslal neosobní nekonkrétní obecné e-maily o různých možnostech řešení, a to 27.6. k letu Málaga>Praha a 3.7. k letu Praha>Madrid.

Ryanair peníze do dnešního dne nevrátil a od 3.7. se neozval.

Prosím můžete nám pomoci?

Děkuji.

S pozdravem

Dagmar H.


Produkt

1) Let Praha-Madrid 12.5.2020 MAD FR2767; 2) Let Malaga-Praha 21.5.2020 PRG FR5006


Požadované řešení

Vrácení peněz (na kreditní kartu, ze které byly peníze strženy) za uvedené letenky, a to v nejbližší možné lhůtě.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.7.2020 15:55, před 4 lety

Společnost Ryanair DAC je společností zřízenou dle irského práva, nicméně se při nabízení služeb zaměřuje na české spotřebitele (webové stránky v českém jazyce, možnost platby v tuzemské měně). Rozhodným právem pro smlouvu se spotřebitelkou tak bude právo české. Byla-li možnost storna letenky upravena ve smluvních podmínkách, měla by společnost postupovat v souladu s těmito podmínkami - tedy pokud byly naplněny podmínky, které pro storno společnost ukládá, pak by letenky měla stornovat a vrátit zaplacenou částku.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.8.2020 15:09, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.