Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Měl jsem rezervaci na let do Gruzie 6.6.2020 Praha - Kutaisi a zpět, kód WHPD4K a zaplatil 11.096 Kč. Let byl společností Wizz air zrušen 21.5., přes elektronický formulář jsem požádal o vrácení peněz a dostal dobropis na stejnou částku Potud dobré. Avšak dosud neproplaceno. 2 urgence mailem na adresy, které se podařilo najít: group@wizzair.com,odr@wizzair.com,
Vrácení peněz do 15.8.2020.
|
Tweet |
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004, (ES) č. 1371/2007, (EU) č. 1177/2010 a (EU) č. 181/2011 stanoví práva cestujících v případě zrušení letu. V případě zrušení ze strany dopravce mají cestující možnost volby, kterou jim dopravce nabídne, mezi náhradou (vrácením peněz) a přesměrováním. Náhrada plné ceny přepravního dokladu je splatná do 7 dnů.
Pokud spotřebitel ani po marném uplynutí lhůty pro vrácení peněz své peníze v plné výši neobdrží, pak se může obrátit na Úřad pro civilní letectví. V rámci současné situace zpřístupnili na svých webových stránkách (https://www.caa.cz/verejnost/odepreni-nastupu-zpozdeni-nebo-zruseni-letu/formular-stiznosti-cestujicich-v-letecke-doprave/) shrnutí informací při snaze o vymáhání peněz za letenky zadržovaných leteckými společnostmi. Konkrétní kompenzační formulář je interaktivní a je dostupný zde: https://kompenzace.caa.cz/.
Dle čl. 3 Nařízení je nutné, aby daný let začínal na letišti na území členského státu nebo pokud začíná na letišti nacházejícím se na území třetího státu, končí na letišti na území členského státu a zároveň je operován evropskou aerolinkou.
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.