Společnost


Canal + Luxembourg S.à r.l. (dříve UPC DTH S.à r.l.)

Počet nahlášených stížností:55
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#44005M.B.A. Finance -vymáhání pohledávky od UPC po zesnulém více než před rokem

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 8 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.07.2020, před 4 lety

Martin Vafek

Znění stížnosti

Dne 22.7.2020 přišla žádost od M.B.A. Finance s.r.o. na zaplacení dluhu za odkup pohledávky č.201131353 na 5333,87 Kč. Postoupená pohledávka od UPC DTH SaRL.
Žádost o zaplacení přišla na adresu/jméno otce, který zemřel 4.3.32019.
Kontaktoval jsem pomocí datové schránky společnost MBA Finance, kde jsem je informoval o úmrtí adresáta a požadoval jsem jakožto syn zemřelého bližší informace o vzniku dluhu a dále informace, proč nikdy v minulosti nebyla zaslána žádná informace, že zesnulý měl snad nějaký dluh k UPC. Stejnou „žádost“ jsem poslal i na UPC (freeSAT) -prostřednictvím jejich formuláře.
UPC ještě neodpověděly.
MBA mne kontaktoval jejich zástupce telefonicky, který neustále žádal prohlášení, zda jsem ochoten dluh zaplatit, či nikoliv. Na mé námitky, že bych chtěl vědět, kdy a za co dluh vzniknul, argumentoval tím, že po telefonu nebude žádné informace sdělovat. Na moji žádost, ať tedy pošlou vyjádření do datové schránky argumentoval, že snad stačí telefonické jednání a že chce vědět, zda jsem tedy ochoten platit, či nikoliv. Toto jedná mi přijde přinejmenším podivné a velmi nepříjemné. Nakonec jsme se dohodly, že tedy pošlou svoji žádost do mé datové schránky. Toto zatím stále neučinili.
Byl bych rád, kdyby se tedy některá společnost vyjádřila více konkrétně a na základě čeho tento dluh vznikl. Zda má vůbec někdo nárok požadovat závazky po zesnulém a na základě čeho? Velmi mě zaráží tento postup, kdy nebyla vznešena žádná pohledávka v dřívější době, ale až nyní, kde je obrovská část sumy za „náklady vymáhání“ (jeden obyčejný dopis).


Produkt

To mi bohužel nikdo nesdělil


Požadované řešení

Jasné vysvětlení o co jde, kdy pohledávka a za co vznikla a proč se nikdo neozval na adresu zemřelého dříve.
Dále od MBA jasné vyjádření o dalším postupu a především nějaké podklady, které případně podstoupím k poradě s právním zástupcem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2020 10:02, před 4 lety

Po smrti subjektu práv a povinností je nezbytné, aby nejprve proběhlo dědické řízení na základě kterého může zmiňovaná pohledávka případně přejít na dědice.

Vymáhá-li společnost údajný dluh, musí také prokázat existenci tohoto dluhu. Pokud je dědic přesvědčený, že žádný dluh jeho otci vůči společnosti nevznikl, je vhodné o tomto informovat přímo společnost, jež údajný dluh vymáhá. Doporučujeme tedy kontaktovat inkasní společnost a žádat po ní doložení právního titulu, na základě kterého částku vymáhá. Pokud by společnost žádný právní titul nedoložila, pak není spotřebitel povinen cokoliv hradit.

Co se týče společnosti UPC DTH S.a.r.l., jedná se o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Lucemburku), proto doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.8.2020 15:00, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.10.2020 19:01, před 4 lety

Ke stížnosti nám společnost M.B.A. Finance dodatečně zaslala následující vyjádření:

"Dlužník zemřel, proto jsme se obrátili na místně příslušný soud, aby nám oznámil jméno dědice. Dluh nemusel být nutně součásti dědického řízení hned, protože nemusel být uveden do soupisu pozůstalosti. Určeného dědice budeme kontaktovat a záležitost s ním vyřešíme."

Stížnost ponecháváme i vzhledem k vyjádření uzavřenou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.