Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 7.1.2020 jsem zaplatila objednané oblečení, přes internetovou stránku HUGLO.CZ. Doba doručení postupná(více druhů) do cca 18.2.2020. Tohoto dne i zaslána žádost o odstoupení od smlouvy(ve smluvních podmínkách)a to z důvodu kvality zboží. V popisku vysoce kvalitní zboží od renomovaných firem. Dne 19.2.2020 potvrzení přijetí reklamace a informace, že běžně vyřizují rekl.do 10.dní i když podle zákona je to 30. Po mé urgenci 19.3.2020, jak je to s reklamací? Odpověď 24.3.2020- pro nesplnění rekl.podmínek zamítnuto(prý špatně vložené foto)Na dotaz,proč se to dozvídám, až po uplynutí rekl.lhůty? zase jen odpověď - zamítnuto. S čímž nesouhlasím a žádám o vrácení peněz. V obch.podmínkách stojí zboží neposílat na adresu sídla.
Děkuji Simona Štefanová.
č.objednávky: 327950 Dámské elegantní šaty Rouse Color: AS SHOW-365458, Size: L 1 639 Kč Pánský společenský oblek s kalhotami G&Đ Barva: Gray, Velikost: XL 1 689 Kč Pánský luxusní set Victor | Vesta + Sako + Kalhoty Barva: Gray2, Velikost: L
Vrácení peněz a varovat ostatní před nákupem od podvodníků, vysledovat jejich novou webovou adresu a pokusit se zastavit jejich nekalou činnost.
|
Tweet |
Nevyřízením uplatněné reklamace ve lhůtě 30 dní ode dne uplatnění, pokud nebyla prokazatelně sjednána mezi stranami lhůta delší, se dopouští podnikatel správního deliktu dle zákona o ochraně spotřebitele § 19 odst. 3 s možností pro spotřebitelku podat podnět státnímu dozorovému orgánu České obchodní inspekci k provedení kontroly u podnikatele. Spotřebitelka se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen uplatněnou reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prokazatelně prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku. Třicetidenní lhůta se vztahuje též na povinnost prodejce informovat kupujícího o vyřízení reklamace. Spotřebitelka může tedy v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku, dle její volby.
Pro potvrzení nutnosti informovat v zákonné nebo smluvní lhůtě o vyřízení reklamace citujeme rozsudek Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009, ze dne 27. 7. 2011: "Stanoví-li zákon č. 634/1992 Sb. v § 19 odst. 3 lhůtu 30 dnů k vyřízení reklamace od jejího uplatnění, pak prodejce svou povinnost splní, jestliže v zákonné lhůtě (není-li smluvena lhůta delší) též vyrozumí spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace; až od tohoto okamžiku lze považovat reklamaci za vyřízenou z hlediska zamezení nevyvratitelné právní domněnky neodstranitelnosti vady."
Veškeré písemnosti a podací lístky je třeba si pro případ sporu dobře uschovat. Dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci odstoupení od smlouvy účinné.
Odstoupením se smlouva od počátku ruší a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění. K vrácení peněz je vhodné prodávajícímu určit přiměřenou lhůtu.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v smírného řešení sporů obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.