Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den,
koupil jsem Nissan Primera, po odjetí cca 20km z bazaru, se rozklepala sahara a hrozně to drnčelo, nakonec sem zjistil že je ulomená lopatka na jedný straně a na druhý je přimáčklá ke chladiči kde do něj bouchala.
Asi tam chytře někdo nacpal kousek gumy a po cestě z bazaru se vytrousila, protože při zkušební jízdě bylo vše OK.
Reklamaci zamítli s tím že mě výslovně upozornily na to že technický stav vozu je v kategorii D (velmi špatný) a že mi doporučují kontroly a opravy zákl. tech. agregátů... ne nikdo mě na nic podobného výslovně neupozornil.
Vada očividně existovala již při koupi, ovšem neprojevila se tak že by byla vadou zjevnou (to až po několika km cestou ze servisu, kde jsem nejspíš vytrousil něco co tu saharu drželo aby nemlátila do chladiče). Podle mě tedy jasná skrytá závada
Nissan Primera
Uznání reklamace jako skrytou závadu.
|
Tweet |
Prodejce odpovídá za stav vozu, který je sjednaný ve smlouvě a za vady, které jsou na zboží při převzetí, pokud na ně neupozornil, nejedná-li se o vady odpovídající míře používání nebo běžného opotřebení. Prodávající by měl v rámci uplatněné nesplněné jakosti při převzetí prokázat, že vada nebyla na voze přítomná při převzetí, případně, že se jedná o vadu, která odpovídá běžnému opotřebení vozu, nebo stavu sjednanému ve smlouvě. Pouhým odkazem na špatný technický stav vozu se nelze zbavit odpovědnosti za vady.
Vážený pane Radosto, mohu Vás poprosit o nějaké detaily k danému vozu, abych si případ mohl dohledat?
Jedná se o Nissan Primera P12 rv.2005, zakoupen na pobočce v Českých Budějovicích dne 15.9.2009.
Opravdu je to z roku 2009? Hledal jsem v databázi prodejů 15.9.2009 i 15.9.2014, ale žádnou prodanou Primeru v ČB jsme nenašel. Možná bude lepší poslat SPZ nebo VIN vozu. Děkuji.
Nene, omlouvám se, nějak sem se překlepl, zakoupen byl letos, tedy 15.9.2014.
RZ 6C4 4710.
Vážený pane Radosto,
s politováním musím potvrdit názor reklamačního oddělení, jímž byla reklamace zamítnuta s poukazem na stav vozu specifikovaný v předávacím protokolu.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Je však třeba zvážit, zda se v případě koupě ojetého vozu nejedná o vady, o jejichž přítomnosti kupující v době uzavírání smlouvy věděl a se kterými vůz vědomě přebíral.
Vzhledem k tomu, že se spotřebitel k případu již delší dobu nevyjádřil, prosíme o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti reagovat. Jelikož služba VašeStížnosti.cz funguje na principu dobrovolnosti, stížnost uzavíráme.