Počet nahlášených stížností: | 61 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, moje maminka v březnu 2020 podepsala společnosti Platform Energy jakousi přihlášku k energetické soutěži. V té době již byla velice nemocná a po velmi vážné operaci (79 let). Navštívili ji doma údajní zástupci firmy a nechali podepsat tuto přihlášku. Maminka podepsala a v červnu 2020 zemřela. V červenci 2020 nám přišel dopis od Platform Energy, že mamince účtují 5000 Kč sankci za to, že nevzala telefon, aby firma mohla údajně opravit nějaké chybné údaje v přihlášce. Platby v pořádku odchází a nevím o jaké nesrovnalosti se má jednat. Snažili jsme se dovolat do firmy Platform ,ale nikdo se na uvedeném čísle nehlásí, nyní jsme poslali doporučený dopis na uvedenou adresu, ale po přečtení všech stížností jsem zjistila, že ani písemnou formou se s majitelem nelze domluvit.
Velmi prosím o radu jak stornovat přihlášku a zda můžeme nezaplatit požadovanou neoprávněnou částku.
|
Tweet |
Smluvní pokuta (v řešené věci 5 000,- Kč) musí být ve vztahu mezi podnikatelem a spotřebitelem součástí smlouvy hlavní (smlouvy samotné). Dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Smrtí subjektu zásadně zaniká i smluvní vztah, proto by nemělo být pravděpodobně nutné odvolávat zprostředkovateli plnou moc, neboť ta zanikla spolu se smrtí zmocnitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.