Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Společnost Vodafone (dřívěji UPC) stále pokračuje v praktikách kdy vymáhají pokuty za pozdní vrácení modemu. Dle dostupných informací z webu (Dtest apod.) pokračují v těchto praktikách, kdy vydělávají na pokutách za zařízení v hodnotě (zůstatkové) kolem 1000kč, které stejně musíte stále vrátit nepřiměřené penále ač Ústavní soud označil takto konturovanou pokutu v VOP za neplatnou (viz. https://www.dtest.cz/clanek-3595/pokuty-skryte-ve-smlouvach-s-operatory-neplati).
Zařízení bylo z důvodu stěhování vráceno po více než 14dnech od ukončení smlouvy.
Následně společnost čekala až po fyzickém přijetí zařízení na oznámení o aplikaci smluvní pokuty 4000kč. Na argumentaci, že k žádné škodě nedošlo a obě zařízení jak modem tak dekoder s kartou byly již vráceny neslyší a dále trvají na uhrazení dané pokuty. Domluva, kterou bych se seriózní společností (Vodafone) očekával není možná, očividně přebrali metody UPC, protože je to zřejmě dobrý kšeft.
Písemná výpověď služeb ke smlouvě č. 30091171
Stornovaní pokuty
|
Tweet |
Co se týče smluvní pokuty za prodlení s vrácením daného zařízení, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné. Ukládání smluvních pokut za porušení smlouvy je tedy možné, ale pouze pokud to bylo dohodnuto přímo ve smlouvě.
Nad rámec stížnosti spotřebitele upozorňujeme, že velmi často není ve smlouvě ani v obchodních podmínkách ujednáno místo, na které má spotřebitel zařízení vrátit. V takovém případě se aplikuje ustanovení § 1955 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, dle kterého platí, že nepeněžitý dluh plní dlužník v místě svého bydliště nebo sídla. To znamená, že povinnost je splněna již v momentě, kdy dlužník (spotřebitel) vyrozumí věřitele (podnikatele) o tom, že mu k určitému dni umožní nakládat s danou věcí v místě svého bydliště. Podnikatel si pak věc na vlastní náklady vyzvedne.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Kalino,
situaci, kterou jste popsal, rádi prověříme, když nám napíšete e-mailem na poradime@vodafone.com.
Přeji Vám pěkný den.
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
Díky moc dTestu.
Problém vyřešen, pokuta stornována!
Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme.