Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:708
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:15
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#44013Vymáhání smluvní pokuty 4000Kč za pozdní vrácení UPC/Vodafone modemu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 12 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
28.07.2020, před 4 lety

Tomas Kalina

Znění stížnosti

Společnost Vodafone (dřívěji UPC) stále pokračuje v praktikách kdy vymáhají pokuty za pozdní vrácení modemu. Dle dostupných informací z webu (Dtest apod.) pokračují v těchto praktikách, kdy vydělávají na pokutách za zařízení v hodnotě (zůstatkové) kolem 1000kč, které stejně musíte stále vrátit nepřiměřené penále ač Ústavní soud označil takto konturovanou pokutu v VOP za neplatnou (viz. https://www.dtest.cz/clanek-3595/pokuty-skryte-ve-smlouvach-s-operatory-neplati).

Zařízení bylo z důvodu stěhování vráceno po více než 14dnech od ukončení smlouvy.
Následně společnost čekala až po fyzickém přijetí zařízení na oznámení o aplikaci smluvní pokuty 4000kč. Na argumentaci, že k žádné škodě nedošlo a obě zařízení jak modem tak dekoder s kartou byly již vráceny neslyší a dále trvají na uhrazení dané pokuty. Domluva, kterou bych se seriózní společností (Vodafone) očekával není možná, očividně přebrali metody UPC, protože je to zřejmě dobrý kšeft.


Produkt

Písemná výpověď služeb ke smlouvě č. 30091171


Požadované řešení

Stornovaní pokuty


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.8.2020 15:44, před 4 lety

Co se týče smluvní pokuty za prodlení s vrácením daného zařízení, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné. Ukládání smluvních pokut za porušení smlouvy je tedy možné, ale pouze pokud to bylo dohodnuto přímo ve smlouvě.

Nad rámec stížnosti spotřebitele upozorňujeme, že velmi často není ve smlouvě ani v obchodních podmínkách ujednáno místo, na které má spotřebitel zařízení vrátit. V takovém případě se aplikuje ustanovení § 1955 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, dle kterého platí, že nepeněžitý dluh plní dlužník v místě svého bydliště nebo sídla. To znamená, že povinnost je splněna již v momentě, kdy dlužník (spotřebitel) vyrozumí věřitele (podnikatele) o tom, že mu k určitému dni umožní nakládat s danou věcí v místě svého bydliště. Podnikatel si pak věc na vlastní náklady vyzvedne.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.8.2020 10:09, před 4 lety

Dobrý den, pane Kalino,

situaci, kterou jste popsal, rádi prověříme, když nám napíšete e-mailem na poradime@vodafone.com.

Přeji Vám pěkný den.

Martina Bakerová
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
31.8.2020 20:39, před 4 lety


Tomas Kalina

Díky moc dTestu.
Problém vyřešen, pokuta stornována!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.9.2020 15:54, před 4 lety

Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.