Počet nahlášených stížností: | 151 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. V e-shopu www.svetomat.cz jsem si 19.3. objednala roušky a hned je zaplatila. Při pročítání potvrzení objednávky jsem zjistila, že doba dodání je 5 až 40 pracovních dní. Což se mi pochopitelně nelíbilo, vzhledem k tehdejší situaci s koronavirem, a žádala jsem o vrácení peněz, protože u zboží bylo uvedeno "skladem", ale když v tuto dobu stát zabavoval zdravotnický materiál, nemohli roušky mít ani na cestě, ani skladem. Žádost mi byla zamítnuta, že nelze, když je zboží na cestě. 19.5. jsem e-mailem žádala o stav objednávky, odpověď - je na cestě. Upozornila jsem je, že čekat nemohu, protože jsem se stěhovala na jinou adresu. 19.6. jsem znovu urgovala vrácení peněz, 24.6. jsem vyplnila online reklamační formulář, kde garantovali vrácení peněz do 30 dní, nebo je mám kontaktovat. Zároveň přišel i e-mail, kde slibovali novou dodávku na novou adresu. To jsem odmítla, že chci své peníze zpět. Následně po mě znovu chtěli veškeré údaje o mě a zásilce, aby mohli peníze vrátit "co nejdříve". Připojila jsem i potvrzení z výpisu. 13.7. jsem opět urgovala vrácení peněz, které bohužel dosud (28.7.) nebylo provedeno. Jediný kontakt je e-mailem, na který již dále nereagují.
ochranné roušky balení 10 ks
Z principu věci chci vrátit své peníze, protože podobných napálených lidí je z té doby spousta, a e-shop si takto přijde neoprávněně na slušné kapesné.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.