Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den, zakoupila jsem si u Invia.cz zájezd do Bulharska, kdy odlet měl být 9.7.2020. CK, u které byl přes Invii zakoupen byl polská CK Tui Poland. Týden před odletem zájezd zrušili, důvod neudali. Neustále jsem je tedy urgovala, jaká bude náhrada za zájezd, stále se Invia vymlouvala, že nemá od TUI informace a že to řeší. Po 14 dnech mi napsali, že polská TUI bude klientům do 14 dnů vracet peníze, doposud mi nic neposlali. Neustále se vymlouvají, že čekají, až jim TUI pošle peníze, atd. Navíc jsem samoživitelka a domnívám se, že jsem v ochranné době. Prosím o radu, zda INVIA jako zprostředkovatel je nějakým způsobem odpovědná za vrácení peněz, a zda je nějaká lhůta, do kdy musí peníze vrátit. Nevím, zda se polská CK musí řídit zákony naší země, pokud zde podniká, nebo zákony, které platí v Polsku. Děkuji za odpověď.
Rezervační číslo zájezdu Invia: 45236112, VS 7033795
Vrácení peněz
|
Tweet |
Má-li spotřebitel nárok na vyplacení určité peněžní částky ze strany společnosti, která tak však neučinila ve sjednaném termínu (a nebyl-li tento termín sjednán, tak zásadně ihned po vyzvání spotřebitele), má spotřebitel možnost zaslat společnosti tzv. předžalobní výzvu dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Byl-li zájezd zrušen v režimu § 2536 odst. 1 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a tedy pořadatelem z důvodu mimořádné a nepředvídatelné okolnosti v místě pobytu či cesty, má dle § 3 odst. 3 zákona č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (tzv. lex voucher), spotřebitelka nárok na vrácení peněžních prostředků, jedná-li se o osamělého rodiče ve smyslu § 7 odst. 7 zákona 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře. Spotřebitelce tak nelze vnutit bez jejího souhlasu voucher.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.