Společnost


Blue Style k.s.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44045Odstoupení od smlouvy o zájezdu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.07.2020, před 4 lety

Tereza Červenková

Znění stížnosti

Dobrý den,
díky koronavirové krizi jsme kvůli neuskutečněnému zájezdu v dubnu vzali voucher a změnili termín odletu na říjen (1.10.-12.10.2020. Dne 28.7. jsem podala žádost o odstoupení od smlouvy o zájezdu, více jak 60 dní do termínu odletu. K mému překvapení, kdy ve smluvních podmínkách CK Blue Style uvádí, že v této lhůtě je odstupné minimálně 1.500 Kč na osobu, jsme obdrželi odstupné z celkové ceny 14.000 Kč + 1.180 Kč za připojištění, které jak píšou v podmínkách, ani odečítat nemají, pokud se rozhodneme odstoupit více jak 60 dní před odletem. Navíc obdržený voucher je na vyšší částku, než nový zájezd, na to ale CK nereaguje, že by měli vrátit i zbylé přebytečné peníze. Na můj požadavek, kdy chci vyčíslit skutečné náklady na můj zájezd, též nikdo neodepisuje. Se stornem či-li nesouhlasím, jelikož je dle mého i protiprávní (minimálně díky pojištění, které mi mají v plné výši vrátit).
Tímto žádám o nápravu, a prokázaní skutečně vzniklých nákladů a komunikaci.

Děkuji
Tereza Červenková


Požadované řešení

Řádné vrácení peněžních prostředků


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.8.2020 13:37, před 4 lety

Naúčtování vyššího storno poplatku, než který by měl být dle smlouvy skutečně hrazen, by mohlo být považováno za tzv. bezdůvodné obohacení (blíže viz § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Výše storno poplatku je obvykle upravena ve smlouvě samotné, nebo v obchodních podmínkách platně přiložených k této smlouvě. Spotřebitelka má tedy nárok na vrácení již uhrazené kupní ceny buď v plném rozsahu, anebo sice v rozsahu pokráceném o storno poplatek, avšak vždy jen o storno poplatek, který odpovídá smluvním podmínkám.

Dle čl. 6 odst. 2 bod 2. Všeobecných obchodních podmínek ("VOP") cestovní kanceláře Blue Style, k. s. platí, že spotřebitel hradí odstupné ve výši skutečně vzniklých nákladů, nejméně však v případě odstoupení od smlouvy nejpozději 60 dní (včetně) před zahájením čerpání služeb uvedených v potvrzení 1 500 Kč za každého cestujícího uvedeného ve smlouvě. Na rozdíl od dalších "časových variant" zde není explicitně uvedena věta "bez příplatku za pojištění" (k tomu srov. znění VOP dostupných z: https://www.blue-style.cz/dulezite-informace/vseobecne-smluvni-podminky/online/). To platí za předpokladu, že se nejednalo o tzv. "Eurovíkend" (k tomu viz čl 6 odst. 2 bod 1. VOP).

Pokud se zdají spotřebiteli storno poplatky nepřiměřené, je naprosto legitimní a legální po podnikateli požadovat vyúčtování jím uhrazených nákladů, neboť pouze tak může spotřebitel zkontrolovat, zda v jeho případě bylo odstupné vypočítáno přiměřeně.

Zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (dále pouze jako "lex voucher"), neřeší situaci, kdy je spotřebiteli vystaven voucher, přičemž však nový zájezd je nižší jakosti (resp. za nižší cenu), než byl původní zájezd a než je vystavený voucher. Přesněji řečeno, nejen že tato situace není upravena, ale "lex voucher" ji dle § 6 odst. 1 vůbec nepřipouští, když stanoví, že "po dobu trvání ochranné doby na žádost zákazníka pořadatel nabídne zákazníkovi náhradní zájezd, stejné nebo vyšší jakosti, než jaká byla sjednána v původní smlouvě o zájezdu." Z tohoto znění tedy vyplývá, že by nemělo být možné uzavřít smlouvu na zájezd nižší jakosti, než jaká byla sjednána v původní smlouvě, k čemuž však v řešené věci došlo.

Není-li tedy speciální úprava (resp. tato úprava nebyla dodržena), je podle našeho názoru nutné vyjít z obecné úpravy bezdůvodného obohacení (§ 2991 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník) a konstatovat, že rozdíl mezi původním a novým zájezdem je nutno spotřebiteli vrátit v peněžních prostředcích.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2020 10:00, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.