Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 22.7.2020 jsem si na eshopu O2 udělal a rovnou zaplatil objednávku na nový mobilní telefon.
Jediné vyrozumění, které druhé den dorazilo bylo o zaplacení nikoli o stavu objednávky.
V pátek dne 24.7. v podvečerních hodinách jsem se na svém účtu MojeO2 dozvěděl, že objednávka byla stornována bez udání důvodu ze strany prodávajícího.
Nebudu teď řešit naší komunikaci s O2, která následovala celý víkend a následné dny a stála mě mnoho nerv... spíš by mě zajímalo, dokdy mi musí O2 v tomto případě vrátit peníze, protože k této informaci jsem se od nikho z jejich strany nedostal.
Je to 14 dní od založení objednávky (22.7.), nebo od jejího stornování (24.7.) či od úterý (28.7.), kdy jsem je po několikadenní komunikaci s podporou konfrontoval s požadavkem ať je vrátí co nejdříve.
Skutečně těch 14 dní platí i v případě pochybení na straně prodávajícího?
Předem děkuji za odpověď
Objednávka mobilního Telefonu IPhone 11 Pro a příslušenství... v hodnotě téměř 33 000,-
Dle mého názoru, pokud je pochybení čistě na straně prodávajícího, mají být peníze automaticky vraceny se stornem objednávky tzn. ihned.
Stejně tak komunikace se zákazníkem nebyla, žádná. Pokud bych sám neinicioval zjištění stavu objednávky, nijak bych se ho nedozvěděl (žádný mail, zpráva) a doteď bych čekal s nadějí příchozího zboží
|
Tweet |
Předně uvádíme, že odstoupení od smlouvy je jednostranným právním jednáním, které je ovšem možno učinit pouze v zákonem předvídaných situacích. Nebylo-li tedy ujednáno něco jiného, podnikatel může od smlouvy odstoupit (tj. stornovat bez souhlasu spotřebitele objednávku) jen v zákonem předvídaných případech.
Pokud podnikatel platně odstoupil od smlouvy, má to za následek zrušení závazku od počátku. To znamená, že strany jsou povinné vrátit si v ujednané době to, čím původně plnily. Spotřebitel tedy vrací zboží (pochopitelně jen pokud ho vůbec obdržel) a podnikatel kupní cenu výrobku. Není-li doba, ve které má být kupní cena navrácena spotřebiteli, přesně ujednána, je podnikatel povinen učinit tento krok neprodleně po odstoupení od smlouvy.
Pokud nedůvodně zadržuje podnikatel peněžní prostředky spotřebitele po nepřiměřenou dobu, může se dopustit tzv. bezdůvodného obohacení ve smyslu § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Doporučujeme spotřebiteli vyzvat podnikatele k navrácení peněžních prostředků písemně, nejlépe doporučeným dopisem. Pokud i poté podnikatel spotřebiteli nevyhoví, je vhodné zaslat podnikateli tzv. předžalobní výzvu ve smyslu § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Pěkný den,
na vaší objednávku se velmi rádi podíváme, pokud doposud nedošlo k vrácení částky za mobilní telefon.
Zašlete mi prosím její číslo
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.