Počet nahlášených stížností: | 79 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
Dne 20.3.2020 jsem si prostřednictvím web stránek prevence2020 objednal respirátory v celkové hodnotě 5 255,- Kč vč.DPH. Na mou emailovou adresu mi přišlo potvrzení o přijetí objednávky. Následně platba byla mnou provedena elektronicky prostřednictvím bankovního účtu. Po zaplacení mi nepřišlo na email žádné potvrzení platby. Na mém bankovním účtu však potvrzení platby přišlo. Takže k transakci došlo. Dne 21.4. a 30.7.2020 jsem společnost emailem kontaktoval, aby mi poskytly vysvětlení o nedoručení zásilky. Nikdo mi neodpověděl. Dokonce jsem také volal na kontaktní číslo společnosti. Nikdo telefon nebral. Dne 30.7.2020 jsem zkoušel otevřít web stránky společnosti, ale společnost již neexistuje - obchod byl ukončen. Za další: Dne 23.6.2020 jsem celou záležitost osobně oznámil POLICII ČR v Plzni, kde se mnou sepsali protokol o podání trestního oznámení na danou společnost. Dne 29.7.2020 mi přišla písemně odpověď, že šetřením s p.Altem Janem nedošlo k žádné trestné činnosti. Pan Alt sdělil Policii, že je hodně zájemců o dodání zboží, a že v současné době se snaží závazky plnit. Policie doporučila řešit celou věc občansko právní cestou. Děkuji. S pozdravem Zdeněk Černý
Certifikovaný respirátor FFP2 s CE
Pokud zboží není, žádám o vrácení peněz. Ostatně takto to také společnost v potvrzujícím emailu napsala.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Podnikatel nevyužil možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.