Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den, již půl roku řešíme problém. Zaplatili jsme si O2 TV a set top box a pravidelně se stává, že po 3-6 hodinách sledování O2 TV se set top box vypne tím způsobem, že nesvítí ani kontrolka a několik hodin nejde zapnout, jakoby do něj nešel ani proud. Zkoušeli jsme to na více místech i zařízeních i jinde než doma a problém je stejný. Reklamovali jsme 3x s tím, že chceme pouze vyměnit za jiný kus, neboť druhý set top box co máme, funguje dobře. Vždy jsme dostali odpověď typu že závada se neprojevila, vždy jen resetují zařízení. Což je mi jasné, že tam nikdo nečeká 5 hodin, než se projeví závada. Dá se odstoupit od smlouvy nebo máme reklamovat stále dokola?
E42771828B34
Výměna set top boxu za jiný kus
|
Tweet |
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci (resp. má pocit, že reklamace nebyla provedena dostatečně odborně, kvalitně a řádně), může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace.
Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu viz i rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové, sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud se závada projevuje opakovaně, přičemž si spotřebitel není vědom žádného možného mechanického poškození věci, doporučujeme znalce kontaktovat. Ještě před tím lze kontaktovat i společnost, která by mohla s vidinou toho, že bude (v případě, kdy znalecký posudek vyjde ve prospěch spotřebitele) muset hradit nejen kupní cenu, ale i náklady na znalecký posudek, změnit přístup svého reklamačního oddělení a věc řádně prošetřit a vyhovět požadavkům spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Pěkný den,
tato skutečnost mne velmi mrzí. Vše prověříme.
Můžete nám prosím zaslat číslo posledního reklamačního protokolu?
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.