Společnost


UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s.

Počet nahlášených stížností:18
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44069Reklamace nesmyslně navýšených bankovních poplatků za převod peněz z bankovního šeku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 2 dny 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.07.2020, před 4 lety

Jaroslav Nešpůrek

Znění stížnosti

Od února 2018 většina velkých českých bank zrušila možnost proplacení bankovního šeku v eurech z Irska. V České spořitelně byla tato služba do té doby zpoplatněna částkou 200Kč, byla však zrušena. V UniCredit si za stejnou službu účtovali 300Kč a plus vedení účtu 200Kč (co jsem se dozvěděl až později). Takže mi z jednoho měsíčního šeku v hodnotě přibližně 3000Kč zbylo jen 2500Kč. Tento měsíc mi však za pro mě po dvou letech už běžnou věc strhli z účtu přes dva a půl tisíce na bankovních poplatcích, které však měly být jen těch 500Kč. Bylo to tedy 5x dražší a dostal jsem se do nepovoleného debetu. Dnes jsem byl účet zrušit a i nahlásit reklamaci. Dozvěděl jsem se, že i když už nikdy nepřeženu žádný šek přes UniCredit, tak jim mám ještě na rozloučenou zaplatit měsíční vedení účtu. Majitel účtu jsem já: Nešpůrek Jaroslav, číslo účtu: 1012825004/2700


Produkt

Bankovní účet U konto (27+) - proplácení bankovních šeků v eurech z Irska


Požadované řešení

Žádám banku UniCredit Bank, aby mi na bankovní účet vedený v České spořitelně číslo: 2216450173/0800 převedla neoprávněně strženou částku ze dne 28. července -2037,90Kč. Žádal jsem o okamžité zrušení účtu vzhledem k tomu, že tento dodatečný bankovní odečet a navýšení už zaúčtovaných poplatků se mnou nebyl nijak projednaný. Kdybych věděl, že si banka hodlá 1/3 z hodnoty šeku přivlastnit, šeky bych poslal zpět do Irska poštou já a stálo by mě to jen stokorunu s tím, aby mi poslali peníze znovu bankovním převodem na účet v České spořitelně. Pokud se bance UniCredit už služba neoplácí za 300+200Kč, mě už se za 1150Kč neoplácí vůbec. Žádám rovněž, aby si za poslední měsíc neúčtovali už žádné poplatky tedy vedení účtu, kde se nic neodehraje (-199Kč).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.8.2020 15:07, před 4 lety

Společnost má povinnost při uzavření smlouvy informovat spotřebitele o ceně poskytované služby, případně o způsobu jejího výpočtu včetně všech daní a poplatků. Pokud tak neučiní, jedná se o nekalou obchodní praktiku, která je ze zákona zakázána. Pokud spotřebitel byl uvedena v omyl ve smyslu § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, protože nebyl řádně informován o ceně, mohl by také namítat neplatnost smlouvy.

Pokud spotřebitelka s poplatkem nesouhlasí, měla by jej reklamovat. Učinila-li tak, ale reklamace byla společností zamítnuta, má možnost se obrátit na finančního arbitra. Finanční arbitr je příslušný rozhodovat spory v oblasti finančních služeb. Řízení před finančním arbitrem je zdarma. Formulář k podání návrhu na zahájení řízení je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.11.2020 19:58, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.