Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Na alza.cz jsem si koupil základní desku. Zboží bylo inzerované jako rozbalené, ale plně kompletní, se zárukou atd.. Zboží mi však dorazilo nekompletní a tudíž nepoužitelné. Po telefonátech s infolinkou, kde jsem provolal skoro 100 Kč mi bylo rečeno, že reklamace může trvat až měsíc.
Objednal jsem si tedy desku novou (tedy jsem platil další poštovné) a nekompletní základní desku jsem vrátil s požadavkem vrácení peněz. Na infolince mi bylo řečeno, že vzhledem k tomu, že zboží nebylo kompletní, mi budou náklady na dopravu uhrazeny.
Na alza.cz jsem poslal stvrzenku na 133 Kč poštovného. Nejdříve mi bylo odepsáno, že zboží nevedou jako nekompletní, takže mi nic proplacené nebude. V dalším emailu už mi poslali kupón na další nákup ve výši 99 Kč (tudíž to ani není kupón v plné vyši poštovného).
Základní deska MSI B450M-A PRO MAX
Vrácení nákladů v plné výši na osobní účet.
|
Tweet |
Jednání zaměstnance společnosti, který komunikoval se spotřebitelem, je v souladu s § 430 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, pro společnost závazné.
Bylo-li tedy spotřebiteli prostřednictvím infolinky přislíbeno, že mu bude navrácena částka odpovídající plné ceně poštovného, má na tuto částku v souladu s § 3 odst. 2 písm. d) občanského zákoníku také právo.
Nevydá-li podnikatel spotřebiteli přislíbenou částku v plném rozsahu, může se z jeho strany jednat o tzv. bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 občanského zákoníku. Kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, má povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Dobrý den,
Situaci jsem prověřil a v tomto případě byla následně přeposlechnuta telefonická komunikace a zákazníkovi vystaven dobropis v hodnotě poštovného na základě slibu z infolinky.
Stížnost byla tedy uzavřena dle požadovaného řešení.
Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele a žádáme ho o potvrzení informace a uzavření případu.
Hodnocení: