Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#44071Vrácení nekompletního zboží, neochota proplatit poštovné

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
30.07.2020, před 4 lety

Filip Salwender

Znění stížnosti

Na alza.cz jsem si koupil základní desku. Zboží bylo inzerované jako rozbalené, ale plně kompletní, se zárukou atd.. Zboží mi však dorazilo nekompletní a tudíž nepoužitelné. Po telefonátech s infolinkou, kde jsem provolal skoro 100 Kč mi bylo rečeno, že reklamace může trvat až měsíc.

Objednal jsem si tedy desku novou (tedy jsem platil další poštovné) a nekompletní základní desku jsem vrátil s požadavkem vrácení peněz. Na infolince mi bylo řečeno, že vzhledem k tomu, že zboží nebylo kompletní, mi budou náklady na dopravu uhrazeny.

Na alza.cz jsem poslal stvrzenku na 133 Kč poštovného. Nejdříve mi bylo odepsáno, že zboží nevedou jako nekompletní, takže mi nic proplacené nebude. V dalším emailu už mi poslali kupón na další nákup ve výši 99 Kč (tudíž to ani není kupón v plné vyši poštovného).


Produkt

Základní deska MSI B450M-A PRO MAX


Požadované řešení

Vrácení nákladů v plné výši na osobní účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.8.2020 15:47, před 4 lety

Jednání zaměstnance společnosti, který komunikoval se spotřebitelem, je v souladu s § 430 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, pro společnost závazné.

Bylo-li tedy spotřebiteli prostřednictvím infolinky přislíbeno, že mu bude navrácena částka odpovídající plné ceně poštovného, má na tuto částku v souladu s § 3 odst. 2 písm. d) občanského zákoníku také právo.

Nevydá-li podnikatel spotřebiteli přislíbenou částku v plném rozsahu, může se z jeho strany jednat o tzv. bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 občanského zákoníku. Kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, má povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.8.2020 10:50, před 4 lety

Dobrý den,

Situaci jsem prověřil a v tomto případě byla následně přeposlechnuta telefonická komunikace a zákazníkovi vystaven dobropis v hodnotě poštovného na základě slibu z infolinky.

Stížnost byla tedy uzavřena dle požadovaného řešení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.8.2020 13:56, před 4 lety

Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele a žádáme ho o potvrzení informace a uzavření případu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
30.8.2020 14:16, před 4 lety


Filip Salwender

Hodnocení: