Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Poskytovatel připojení na internet firma Biteo,s.r.o. mi dne 21.7.2020, telefonicky sdělila, že zdražuje
připojení na internet z částky Kč 200,- na Kč 295,-/měsíc. S tím jsem nesouhlasil. 27.7.2020 mi firma Biteo dále emailem sdělila, že vzniká 30 denní výpovědní lhůta, která bude ukončena dne 27.8.2020. Tímto dnem ukončí firma službu.
Hned druhý den tj. 28.7.2020 jsem si zajistil jiného poskytovatele internetu. Okamžitě poté, tentýž den, jsem písemně sdělil firmě Biteo, že již od nich nepotřebuji připojení, protože již mám připojení od jiné firmy. Bohužel firma mi sdělila, že to nejde a že musí proběhnout 30 denní výpovědní lhůta a až po té firma vypne moje připojení. Do té doby musím platit za připojení. Tomu nerozumím a ptám se proč bych měl platit někomu službu, kterou nechci a nepotřebuji. V případě, že to budu muset zaplatit (cca Kč 200,-) tak firma bude mít tyto peníze úplně zadarmo tj. bez práce. Vím, že to nejsou velké peníze, ale jde mi hlavně o princip, který v tomto případě je podle mě chybný. Existuje k výše uvedenému nějaký zákon nebo předpis apod.? Všeobecné obchodní podmínky firmy Biteo toto neřeší.
připojení na internet - platba
neplatit za připojení od 28.7.2020 do 27.8.2020 (cca Kč 200,-)
|
Tweet |
Dle ustanovení § 63 odst. 6 zákona č. 127/2005, o elektronických komunikacích, platí, že pokud se jedná o změnu ceny za službu, je podnikatel povinen informovat účastníka způsobem sjednaným ve smlouvě rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti této změny, a to bez sankce, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat.
Pokud nastal den nabytí účinnosti změny až po uplynutí 30 denní výpovědní lhůty, byl postup společnosti správný. Zákonodárce zanesl dokonce pro smluvní stranu při tzv. jednostranné změně smluvních podmínek povinnost poskytnout druhé straně výpovědní dobu. Tato doba má sloužit k obstarání obdobných plnění od jiného dodavatele. Fakt, že se obstarání obdobného plnění podařilo spotřebiteli hned na druhý den nic nemění na tom, že jeho závazek končí až uplynutím původně ujednané výpovědní doby.
Pokud nastal den nabytí účinnosti změny před uplynutím 30 denní výpovědní lhůty, postup společnosti správný nebyl, neboť dle zákona o elektronických komunikací má spotřebitel právo ukončit smlouvu nejpozději ke dni, kdy změny nabudou účinnosti. Trvání závazku nelze proti vůli spotřebitele takto uměle natahovat.
Šlo-li o druhý případ, doporučujeme spotřebiteli obrátit se na společnost, neboť ta mu nedůvodně zaúčtovala poskytování služeb i poté, co jí sdělil, že si nepřeje nadále služby odebírat a závazek si přeje ukončit.
V případě, že společnost reklamaci zamítla, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.