Společnost


Gotogate, Inc. (Gotogate)

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44078Odmítnutí žádosti na vrácení peněz za zrušené lety do Praha-Petrohrad a zpět zrušené v důsledku koronaviru

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 16 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.07.2020, před 4 lety

Radomil Šustr

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 12. 2. 2020 jsme si chtěli objednat u společnosti Letuška 4 letenky z Prahy do Petrohradu na 11. 5. 2020 a zpět dne 18. 5. 2020. Lety byly ale v důsledku nákazy koronavirem zrušeny. K našemu překvapení nám ale přišlo potvrzení č. L32QCF na let Praha-Petrohrad (QS 886 SmartWings)a na let Petrohrad-Praha (QS 887 SmartWings). Dne 21. 4 jsme se obrátili na prodejce letenek Gotogate se žádostí o vrácení peněz z důvodu zrušení obou letů leteckou společnosti SmartWngs. Přesto, že objednávku přijali v pohodě v češtině, další komunikace probíhala pouze v angličtině. Na webových stránkách maj uvedeno také české číslo, ale tam je pouze automat v angličtině. Cituji "Due to extraordinery situation, the refund the frame is extremly long. If the refund reguest is granted by the airline, we will your payment in accordance with the airline policy.... ". Stejnou odpověď jsme dostali také od SmartWings: Nabídli vystavení poukazu a pokud byly letenky objednány prostřednictvím zprostředkovatele "je nutné kontaktovat přímo prodejce letenky" Na základě doporučení "kovidové linky" na Ministerstvo dopravy jsme se obrátili dne 28. 4. 2020 na Úřad pro civilní letectví. Ani kompletním podání formuláře "Žádosti o kompenzaci" nebyla naše žádost do dnešního dne vyřízena. Opakovaně informuje, že "ačkoliv letecký dopravce Smartwings uznává Váš nárok na vrácení pořizovací ceny letenky za zrušení letu QS887 ze dne 18. 5. 2020, ve věci Vás dále v souladu s doporučením IATA odkazuje na zprostředovatele letenek, jehož prostřednictvím byly letenky zakoupeny".


Produkt

Letenky Praha-Petrohrad na 14. 5. 2020, 4 senioři (83, 77, 76, 71 let) - 4 x a zpět na 18. 5, 2020 (QS


Požadované řešení

Vrácení peněz za zrušené lety v důsledku koronaviru pro 4 seniory.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.8.2020 20:00, před 4 lety

Podle svých obchodních podmínek (dostupných z https://www.gotogate.com/terms-conditions#MEDIATION_FLIGHTS) je společnost pouze zprostředkovatelem letu. Za neuskutečnění letu a způsobení škody tím pádem nezodpovídá zprostředkovatelská společnost, ale přímo daná letecká společnost.

Z výše uvedeného vyplývá, že cenu letenek je třeba nárokovat přímo u letecké společnosti. Nároky cestujících při zrušení letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů (dále jen "Nařízení").

Dle tohoto nařízení se zrušením letu rozumí neuskutečnění letu, který byl dříve plánován a na který bylo rezervováno alespoň jedno místo. Dle čl. 5 nařízení platí, že v případě zrušení letu je dotčeným cestujícím nabídnuta provozujícím leteckým dopravcem pomoc v souladu s čl. 8 Nařízení.

Cestující, jehož let byl zrušen, má právo zvolit mezi náhradou pořizovací ceny letenky spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek a při nejbližší příležitosti na jejich cílové místo určení, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek na jejich cílové místo určení v pozdější době podle přání cestujícího s výhradou dostupnosti míst. Vzhledem k současné situaci však volba letu při nejbližší příležitosti nemusí být poskytnuta v krátké době.

Náhradu pořizovací ceny letenky je společnost povinna uhradit do sedmi dní způsobem stanoveným v čl. 7 odst. 3 Nařízení (hotově, elektronickým bankovním převodem, bankovními příkazy nebo bankovními šeky nebo, v případě dohody podepsané cestujícím, cestovními poukazy nebo jinými službami), a to za část nebo části neuskutečněné cesty a za část nebo části již uskutečněné cesty, jestliže let nadále neslouží účelu vztahujícímu se k původnímu cestovnímu plánu cestujícího, spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti.

Dle čl. 3 Nařízení je nutné, aby daný let začínal na letišti na území členského státu nebo pokud začíná na letišti nacházejícím se na území třetího státu, končí na letišti na území členského státu a zároveň je operován evropskou aerolinkou.

Podrobný formulář stížnosti pro uplatnění nároku při zrušení letu, zpoždění letu nebo odepření nástupu na palubu zpracovala Evropská komise jako praktický návod postupu při stížnosti u leteckého dopravce, viz. http://ec.europa.eu/transport/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_cs.pdf. Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví(dále jen „ÚCL“), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.10.2020 22:09, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.