Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 16 |
Zaplatili jsme si zájezd od CK Čedok s odletem 9.6.2020 č.smlouvy 2666891 a protože z důvodu uzavření hranic jsme od CK dostali poukaz platný od 3.6.2020 do 31.8.2021.Věděla jsem, že pokud poukaz odmítneme, musí nám CK do 14dnů částku vrátit z důvodu,že patříme do skupiny více jak 65let.Nechtěla jsem CK zatěžovat s platbou a proto po dohodě s CK jsme se dohodli, že zájezd přesuneme po otevření hranic na 7.7.2020 na stejný hotel č.smlouvy 2842578 Poukaz se použil k nové smlouvě. Bylo pro mne velké překvapení, že mi účtují vyšší cenu než byla v původní smlouvě a není uvedena sleva pro členy Club Čedok jako bylo již v původní smlouvě a také proč mám vyšší cenu za parkovné v Praze.V původní smlouvě bylo uhrazeno 300,-Kč a na věrnostním programu uvádí,že nabídka platí do 31.7.2020 Nyní naúčtovali 1090,-Kč.Po několika e-mailech z různých provozoven CK mně bylo odepsáno, že pokud chci stejnou cenu za zájezd,musí být až v roce 2021,stejný datum,stejný hotel,typ pokoje atd.Na dotaz proč mám vyšší cenu parkovného mně z jedné pobočky napsali, že cena je na objednání až na rok 2021 (ve věrnostním programu píší do 31.7.2020 a nikde se nepíše o roku 2021)Z jiné pobočky mi napsali, že sleva asi platila možná odletem mimo sezonu.Nejde o vysokou částku rozdílu, ale jde mi hlavně o princip a myslela jsem,že CK Čedok vzhledem k tomu, že jsem stálý zákazník,pošle omluvu a částku v rozdílu smlouvy vrátí.
smlouva č.2666891 smlouva č.2842578
Předpokládám, že CK Čedok bude lépe informovat své zaměstnance jak mají odpovídat zákazníkům. Rozdíl v ceně zájezdu bych chtěla vrátit zpět.
|
Tweet |
V souladu s ustanovením § 6 odst. 1 a 2 zákona č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (tzv. "lex voucher"), platí, že po dobu trvání ochranné doby na žádost zákazníka pořadatel nabídne zákazníkovi náhradní zájezd, stejné nebo vyšší jakosti, než jaká byla sjednána v původní smlouvě o zájezdu.
Je-li navrhovaný náhradní zájezd stejné jakosti, nesmí pořadatel požadovat od zákazníka nad rámec poukazu na zájezd doplacení případného rozdílu v ceně oproti původní smlouvě o zájezdu. Je-li navrhovaný náhradní zájezd vyšší jakosti, je zákazník povinen zaplatit rozdíl v ceně jen tehdy, jestliže pořadatel zákazníkovi nabídl současně také zájezd stejné jakosti a zákazník této nabídky nevyužil.
Jsou-li všechny atributy zájezdu stejné (stejná destinace, stejný hotel...) a liší se pouze datum (začátek července místo začátku června), máme za to, že zájezd má stejnou, nikoliv vyšší jakost. Z toho pak vyplývá, že cestovní kancelář není oprávněna po spotřebiteli požadovat doplacení ceny z důvodu vyšší jakosti zájezdu. Bylo-li parkování součástí smlouvy o zájezdu, platí výše uvedené obdobně. Případný rozdíl v ceně, který mohl v souvislosti s jiným termínem vzniknout, hradí na svoje náklady cestovní kancelář.
Pokud spotřebitelka doplatek, který cestovní kancelář požadovala, zaplatila, má nárok na vrácení této částky. V případě, že jí tato částka nebude vrácena, mohlo by se jednat o tzv. bezdůvodné obohacení ze strany společnosti. Dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.