Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobrý den,
dcera se odstěhovala před 3 lety do Irska, stále tam žije a po určitou dobu využívala české telefonní číslo Vodafone. Protože nebyl spokojena se službami, rozhodla se tuto službu oficiální standardní cestou zrušit. Telef. číslo bylo zrušeno, což ji bylo písemně potvrzeno. Záměrně ji nebylo ovšem řečeno, že musí doplatit jakýsi zbytek do konce roku, což následně oznámili písemně formou pohledávky. Dceera tedy tuto pohledávku zaplatila, ikdyž musela několikrát Vodafone kontaktovat, aby ji vysvětlili, za co tato částka ve výši téměř 7 000 CZK, je. Nicméne, bohužel, anabáze s Vodafonem neskončila. Bohužel opět k dnešnímu dni byla doručena k našemu obrovskému překvapení výzva již přímo z vymahačské firmy MBA finance, že okamžitě musí zaplatit faktury za červen a červenec 2020 (položky v celkové výši 5355,01, červen 2020-1651,00 ; července 2020 2619,00 + náklady na vymáhání 1085,01 CZK). Jak je možné, že v případě, že číslo neexistuje (což osobně potvrzuji, nebot jsem se pokoušela na toto číslo opakovaně volat a bylo nedostupné a je stále nedostupné), jsou vymáhány tisícové částky za služby, které evidentně nebyly čerpány, natož poskytnuty a navíc každý měsíc různé. Znovu opakuji-od května 2020 je číslo/služba zrušena! Navíc-dcera nikdy neobdržela na tyto vymáhané částky standardní faktury, rovnou přišlo vyhrožování z vymahačské firmy.
Považuji toto jednání za naprosto skandální a navíc s ohledem na výši vymáhané částky již prokazatelně za hranicí, opravňující k podání zahájení trestního řízení.
Dcera dnes okamžitě požádala o podrobné výpisy faktur-arogantně ji bylo řečeno, že Vodafone na to má minimálně týden. Nemusím ani připomínat, že veškerou telefonickou komunikaci vede dcera z Irska na vlastní náklady.
Podle mne existují 3 možnosti- bud někdo z Vodafonu neprovedl zrušení čísla a volá si přes něj, nebo bylo číslo přiděleno někomu jinému, nebo Vodafone zkouší, z kterého blbce vyrazí peníze. První 2 možnosti skoro vylučuji, protože, když zkouším na toto číslo volat, tak stále opakuje, že je nedostupné.
tel. číslo: 773 877 882
1) V první řadě omluva - veřejná v médiích s uvedením konkrétních informací, co se stalo (v rámci GDPR beze jmen) a zajištění vymazání jména dcery z registru dlužníků
2) Vrácení neoprávněně získaných peněz
3) prošetření případů, stanovení root cause analysis s hodnocením rizika
4) definování nápravných a preventivních opatření
|
Tweet |
Pokud po spotřebitelce společnost žádá zaplacení údajného dluhu, musí také prokázat, že dluh vůči společnosti skutečně existuje. Spotřebitelce doporučujeme, aby inkasní agentuře i spol. Vodafone Czech Republic a.s. namítla, že vůči ní nemá žádný dluh. K prokázání této skutečnosti může spotřebitelka doložit kopie dokladů o platbách, originály by si spotřebitelka měla vždy ponechat.
Vymáhá-li společnost údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli. Tyto agentury nemohou nařídit exekuci. Vymáhat dluh prostřednictvím exekutora je možné pouze v případě, pokud bylo o dluhu rozhodnuto v soudním řízení a rozhodnutí soudu nabylo vykonatelnosti. Teprve tehdy, když by na spotřebitele společnost podala žalobu, bude vhodné vyhledat služeb advokáta.
Nepodaří-li se spor se spol. M.B.A.Finance s.r.o. vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Pro mimosoudní řešení sporu se spol. Vodafone Czech Republic a.s. je příslušný Český telekomunikační úřad. Více informací k nalezení zde: https://www.ctu.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu
Dobrý den, paní inženýrko,
pokud Vaše dcera nesouhlasí s dlužnou částkou, má možnost podat reklamaci, kterou je třeba poslat poštou na adresu:
Vodafone Czech Republic, a. s.
Reklamační oddělení
náměstí Junkových 2
155 00 Praha 5
Co se týče Vyúčtování, ráda bych zmínila, že si je Vaše dcera může stáhnout v pdf formátu ze samoobsluhy Můj Vodafone. Pokud už nemá žádné aktivní číslo u Vodafonu, je třeba se přihlásit na stránce https://www.vodafone.cz/muj/prihlaseni/platci s číslem plátce (= specifický symbol, který najde v kterémkoliv předchozím Vyúčtování) a s administrátorským heslem.
Přeji Vám pěkný den.
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
Vážená paní Bakerová,
Vaše odpověď mne bohužel neuspokojila.
Zeptám se tedy stručně:
1) Proč nebyly zasílány faktury/výpisy, ale ihned bud upomínky (někdy přišla První, někdy na jiné částky hned Druhá...značně nesystematicky) nebo rovnou vyhrůžky přes nějakou vymáhací agenturu?
2) Proč nebyly detailní výpisy dodatečně zaslány dceři, ikdyž o to několikrát požádala? Lakonické sdělení, že výpisy si přece může dcera stáhnout z nějakých stránek, princip " Náš zákazník, náš pán" dokonale popírá. Trochu se mi zdá, že nemáte jasno v tom, kdo je zákazník a kdo je dodavatel....
3) Jak je možné, že na zrušené číslo (tj. služby u fy. Vodafone) jsou stále zasílány požadavky na zaplacení něčeho, co již neexistuje (a to v mnohatisícových částkách) -jak fungují kontrolní mechanismy ve Vaší firmě? Prověřil vůbec někdo tuto konkrétní skutečnost na základě mé stížnosti?
Mám-li hodnotit Vaši reakci s ohledem na dnes již ve světě standardní požadavky dle systémů ISO (např. 9001-ale Vás se bude týkat i 27000 nebo 20001 řady), tak je velmi
nedostatečná. Chybí mi prověření root cause a nápravná a hlavně preventivní opatření (vč. Lessons learned).
Ing. Renata Prausová
Dobrý den, paní inženýrko,
kvůli ochraně údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran. Proto nemám možnost prověřit situaci na zákaznickém účtu Vaší dcery, nemohu přesně odpovědět na Vaše dotazy a pro vyřešení doporučuji podání písemné reklamace. Věřím, že tento důvod pochopíte.
Přeji pěkný den.
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.