Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den. Měl jsem zájem o nabídku nemovitosti na stránkach idnes,cz které přesměrovali mě na S-drazby.cz. Pak jsem dostal mail od S-drazby.cz s nabídkou registrace /cena uvedená není/. Po registraci jsem zjistil, že ani ta nabídka nemovitosti ani ten web pro mě není zajímavý a zapoměl jsem na to. Po dvou měsicích jsem dostal výzvu k zaplacení registračního poplatku 5000 korun. Snažil jsem to vyřešit sám, ale společnost jíž nějakou dobu neodpovídá na moje emaily.
Storno registrace bez učtovaní poplatku.
|
Tweet |
Spotřebitele předně upozorňujeme, že níže uvedené vyjádření k jeho stížnosti se vztahuje na situaci, kdy k registraci došlo před 26. 2. 2020. Pokud došlo k registraci až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen. Dodáváme však, že pro účely jasného informování by dle našeho názoru bylo vhodnější ještě uvádět částku, kterou je nutné zaplatit rovnou, či ji aspoň v ceníku odlišit od ostatních. Připojujeme také varování Exekutorské komory ČR: https://www.ekcr.cz/1/aktuality-pro-media/2683-exekutorska-komora-varuje-ceskym-internetem-se-siri-podvodne-drazby?w=. Tolik k upozornění na změněný přístup společnosti ve věci‚ způsobu informování spotřebitele o cenách‘. Na dalších řádcích již uvádíme vyjádření ke stížnosti samotné.
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Společnost má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/.
Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, nebylo na něj do výše popsané změny upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí, o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté pouze v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den pane Kravtcove, postupujte dle doporučení dTestu, kontaktujte ČOI a její závěry zde zveřejněte, tak ať i ostatní klienti znají názor ČOI na aktuální obchodní případy. Jak dTest zde správně uvádí, na Vaši registraci po 26.2.2020, dopadá níže uvedené, citujeme:
"Spotřebitele předně upozorňujeme, že níže uvedené vyjádření k jeho stížnosti se vztahuje na situaci, kdy k registraci došlo před 26. 2. 2020. Pokud došlo k registraci až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen."
Ale i tak, pokud stále nevěříte tomu co Vám tvrdíme, opravdu se obraťte na ČOI a její vyjádření zde prosím zveřejněte. Děkujeme Vám.
Dobrý den. Před registraci jsem dostal od s-dražby.cz ten email, v kterém nic není o ceně registrace. Během celého procesu registrace cenu také není vidět. Měl jsem otázku jak to funguje a jestli se to dá uhradit hypotékou. Dostal jsem odpověď s odkazem na registraci, což jsem i udělal.
* * *
Dobrý den,
děkujeme Vám za Váš zájem o naše služby v rámci portálu S-drazby.cz.
Podklady k Vámi vybrané nemovitosti Vám rádi zajistíme po Vaši registraci, viz níže.
Jedná se o inzerci exekuční dražby, kterou pořádá exekuční úřad, náš aukční portál nabízí služby pro naše klienty, kdy je jim nápomocen právě při účasti na této exekuční dražbě s možností nákupu Vámi vybrané nemovitosti. V rámci této dražby nejsme dražebníkem, ani vyhlašovatelem dražby a pracujeme pouze pro naše klienty z řad zájemců o koupi nemovitosti z exekuční dražby.
V exekučních dražbách lze nakoupit i za vyvolávací cenu, není to pravidlem, ale pokud je málo zájemců, stává se toto realitou. Nákup v dražbě se tímto stává výhodným, protože kupní cena nemovitosti se přibližuje ceně vyvolávací, popř. se jí může i rovnat. Nenechte se odradit nákupem nemovitosti v dražbě, v případě Vaší nejistoty jsme Vám k dispozici s našimi službami (dle našich aktuálních Aukčních podmínek služby pro exekuční dražby). Samozřejmě, že každá dražba má svá specifika, ale kdo se o „koupi“ v dražbě aspoň nepokusí, výhodně nenakoupí nemovitost nikdy.
Můžeme Vás na dražbě zastoupit a celý proces dražby „zrealizovat“ za Vás, popř. se můžete dražby účastnit Vy, dle Vašeho rozhodnutí.
Dalším potřebným krokem pro získání zásadních informací o konkrétní dražbě, včetně dražební vyhlášky a znaleckého posudku proveďte nyní registraci ZDE- klikni (pokud odkaz nejde otevřít zkopírujte níže uvedenou adresu do Vašeho prohlížeče: https://www.s-drazby.cz/registrace.html).
Registrovat se.jpg Pro získání informací k Vámi vybrané nemovitosti
Po přiřazení Vaší registrace k poptávce, kterou jste odeslali z realitní inzerce s Vámi bude zahájena obratem další komunikace o možnosti výhodného nákupu nemovitosti, nejpozději však do 48 hod (v pracovních dnech). Dále Vám bude zaslán znalecký posudek a dražební vyhláška včetně dalších užitečných informací k Vámi vybrané dražbě, následně registrační dokumenty, návody a tipy, informace o možnosti využít produkt Dražba efektivně. Vše v rámci naší služby, kterou Vám poskytneme dle aktuálních Aukčních podmínek služby pro exekuční dražby.
Samotná registrace pro Vás neznamená nutnost účasti na dražbě, vždy záleží pouze na Vašem budoucím svobodném rozhodnutí, zda po obdržení dražební vyhlášky a znaleckého posudku (jen pro registrované na našem webu) budete mít i nadále zájem o předmětnou nemovitost.
Děkujeme Vám a věříme, že při využití našich služeb, můžete nakoupit výhodné nemovitosti.
S pozdravem
Tým S-dražby.cz
Final logo s-drazby 50
From: noreply@reality.idnes.cz [mailto:noreply@reality.idnes.cz]
Sent: Sunday, April 12, 2020 11:43 PM
To: info@s-drazby.cz
Subject: Reality.iDNES.cz: Nový dotaz na inzerát
Obrázek byl odebrán odesílatelem.
Bydlete na správné adrese
Nová poptávka na váš inzerát z reality.idnes.cz!
ID nabídky: 1742Scc
Z
Text zprávy:
Dobry den. Jak to prosim Vas funguje a da se to uhradit hypotekou? Dekuji.
Zajímá se o nemovitost:
* * *
Zobrazit detail nabídky
Sledujte novinky na Reality.iDNES.cz na blogu →
Reality.iDNES.cz
MAFRA, a.s.
Karla Engliše 519/11
150 00 Praha 5
Obrázek byl odebrán odesílatelem. reality idnes
Pokud máte jakýkoliv dotaz, pošlete jej na reality@reality.idnes.cz.
Vygenerováno 12.4.2020, 23:43:14
Z e-mailu vyplývá, že spotřebitele přesměroval na registrační stránku na webu s-drazby.cz, kde je informace o tom, že je registrace zpoplatněna, uvedena před tlačítkem „Registrovat se“. Odkazujeme tedy na naše vyjádření výše. Za účelem jasného a srozumitelného informování spotřebitele by však bylo dle našeho názoru žádoucí doplnit informaci i do textu e-mailu.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den, v informačním emailu, který předchází samotné registraci je celkem 2x upozorněno na SKUTEČNOST, ŽE PRACUJEME PRO NAŠE KLIENTY DLE NAŠICH AUKČNÍCH PODMÍNEK, opravdu již nevíme jak více klientům sdělit, že mají číst naše aukční podmínky, resp. smluvní podmínky. Děkujeme za pochopení.
Dobrý dem.
Já věřím, že máte to právnicky udělané špičkové. Ale celý ten styl naši converzace, který zadáváte «zákonné opravnění naše a vaše» - vůbec není to o čem se snažím říct. Vy děláte byznys. Byznys znamená spolupráce, vysledkem které je spokojenost obou stran - zákatníka i dodavatele. Je to klasika, jinak to nefunguje dlouhodobě. Vy ale, chcete celé České Republice dokázat, že spokojenost zákazníka je na nic, že hlavní věc - je smlouva, která je připravená skvělým právníkem. Tak co máte za byznys? Kvalitní dodání služeb nebo skrytý prodej přistupu k vašim strankám za 5000 korun?
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Poplatek i nadále považujeme za neoprávněný, neboť spotřebitel o něm nebyl řádně informován.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.