Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Dobrý den, zakoupil jsem si v Datartu bezsáčkový vysavač, který jsem si nechal doručit na prodejnu. Po 4 měsících vysavač ztratil výkon, tak jsem ho šel na prodejnu vyreklamovat. Reklamace byla zamítnuta s tím že jsou pouze zanešené filtry ve vysavači a že diagnostika ukazuje že je vše v pořádku.
Zeptat jsem se tedy na prodejně, zda-li by mi objednali filtry nové, tak abych mohl vysavač vyzkoušet a tím uznat nebo neuznat výsledek reklamace. Pan zástupce vedoucího, bez toho aby po mě chtěl jedině slovo, sám objednal filtry s ti. Že si z originální krabice opsal kód/typ vysavače. Po tom co mi filtry přišli na pobočku jsem zjistil, že jsou na jiný typ vysavače a chtěl jsem zboží vrátit.
Avšak při vrácení zboží mi bylo vráceno pouze částka za filtry samotné, přičemž si společnost strhla peníze za doručení zboží na prodejnu. I pres upozornění, že to není moje chyba, že zástupce prodejny sám objednal vadné zboží mi peníze vráceny nebyly. Navíc mi bylo řečeno že originální typ filtrů na vysavač který mám stále v záruce už neprodávají. Nemám tedy ani jak vyzkoušet funkčnost vysavače.
Podlahový vysavač Zanussi CompactGo ZAN3200W, EAN: 7332543575480
Prosim o přezkoumání jednání společnosti a případně o radu jak mám dále postupovat.
|
Tweet |
Pokud společnost objednala spotřebiteli jiné zboží, než které spotřebitel požadoval, jedná se o vadu ve smyslu § 2161 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Spotřebitel má v takovém případě možnost uplatnit práva z vadného plnění. Ze obsahu stížnosti to sice explicitně nevyplývá, nicméně při řešení stížnosti budeme vycházet z toho, že jako způsob řešení bylo zvoleno odstoupení od smlouvy. V případě odstoupení od smlouvy se dle § 2004 odst. 1 občanského zákoníku závazek zrušuje od počátku. Tzn., že strany si musejí vrátit to, čím původně plnily. Podnikatel vrací spotřebiteli plnou kupní cenu, přičemž není oprávněn od této ceny odečíst náklady na dodání zboží na prodejnu. Nelze takto přičíst k tíži spotřebitele fakt, že podnikatel objednal se zbožím nekompatibilní příslušenství. To vyplývá i z § 5 odst. 1 věta 2. občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.