Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
doklady doručeny po týdnu až po dvou urgencích a substituční plná moc s ověřením podpisu ale KOPIE ZMOCNĚNÍ OPRÁVNĚNÉ OSOBY CHYBÍ.
Nakoupeno v Č. Budějovicích. Auto.....Toyota Yaris, SPZ 6C3 6325.
Princová Eva
urychleně poslat kopii zmocnění e-mail : princova.eva@email.cz
|
Tweet |
Po prodeji vozidla je třeba dle § 8 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, do 10 pracovních dní podat žádost o zápis změny vlastníka silničního vozidla na registru silničních vozidel. Nově může zápis změny vlastníka vozidla provést jakýkoliv obecní úřad obce s rozšířenou působností (odbor dopravy), už tedy není třeba tuto věc řešit pouze v místě bydliště prodávajícího. K přepisu by mělo dojít na základě společné žádosti dosavadního a nového vlastníka. Pokud se přeregistrace nemohou zúčastnit obě smluvní strany, je možné, aby změnu vlastníka provedla pouze jedna ze stran, k tomu však bude potřebovat plnou moc s úředně ověřeným podpisem druhé strany.
Pokud nedojde k přepisu vozidla na registru v uvedené lhůtě, je možné podat žádost o zápis změny vlastníka i bez součinnosti druhé strany, a to dle § 8a zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Zde je však důležité upozornit na to, že v praxi pro vás bude poměrně obtížné bez spolupráce druhé strany docílit přepisu vozidla, pokud již k vozidlu nebudete mít veškerou potřebnou dokumentaci (zejména protokol o evidenční kontrole).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Princová,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z oddělení dokladů. Prosím co přesně myslíte "kopií zmocnění oprávněné osoby"?
Děkuji za upřesnění, s pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.