Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Odešlo mi v autě turbo, tedy jsem nepojízdný. Nové mi měla přivézt dnes služba PPL, se kterou jsem měl doteď dobré zkušenosti. Prodejce mi sdělil, že čas doručení firmou PPL neví, ale že se mi z firmy PPL ráno ozvou a lze se s nimi domluvit. Šel jsem tedy ráno do práce, kterou mám od domu vzdálenou 2km. Pak mi přišla zpráva, že turbo bude doručeno v mé pracovní době. Odpesal jsem řidiči PPL, jestli by mi - jak se již v minulosti několikrát úspěšně stalo - nepřivezl balík do práce (2Km). Řekl, že do centra vůbec nejede a jediná možnost, která prý existuje, je, že si turbo mám vyzvednout na parcelním místě někde na Kudlově. Kdybych si neobjednal zrovna stěžejní autosoučástku, co mi brání na ten hrozný kopec kus za Zlínem dorazit autem, asi by mi to nevadilo. Jenže takhle budu muset 12kg balík vláčet pomocí MHD a pěšky. Vědět to předem, zvolím (doteď méně oblíbenou) Českou poštu, kde bych si mohl balík vyzvednout aspoň v nedalekém centru města a nemusel jezdit autobudem kdesi za město do vedlejší vesnice. Opravdu velké zklamání a příště už budu pečlivěji zvažovat, jakou kurýrní službu použiju. M. König
Číslo zásilky: 40796094415
Komunikovat s prodejcem, aby tento zákazníkovi mohl sdělit dobu doručení. Zákazník si pak může vzhledem k době doručení upravit pracovní dobu a nebude muset být k dispozici doma po celý den (donedávna musel doma celý den tvrdnout jen u České pošty, nyní k této státní firmě tedy bohužel přibude i PPL).
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Z obsahu stížnosti však vyplývá, že společnost sjednané povinnosti dodržela a pouze nevyhověla dodatečnému přání zákazníka o doručení balíčku na jinou, než původně sjednanou adresu. Na odmítnutí takové jednostranné změny místa plnění závazku má společnost nárok.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.