Společnost


HECHT MOTORS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:146
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 30 stížnostech.

#44130Odstoupení od smlouvy pro nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 23 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
03.08.2020, před 4 lety

Jiří Kaláb

Znění stížnosti

Dobrý den,
prosím o radu s řešením reklamace.
10.2.2019 jsem v prodejně Hecht v Kolíně koupil aku čtyřkolku
Během jízdy se však začalo kouřit z kabeláže a roztekla se izolace.
Vadu jsem reklamoval 21.6.2020
2.7. mi přišla SMS s informací o ceně za opravu 1259 Kč. V uvedené SMS se psalo o servisní zakázce č. 20SEP1150. O reklamaci zde nebyla ani zmínka. Na tuto SMS jsem nijak nereagoval. Považoval jsem to za chybu systému.
Dne 24.7.2020 jsem odeslal na adresu prodejce doporučený dopis s vlastnoručně podepsaným odstoupením od kupní smlouvy pro překročen doby pro vyřízení reklamace s požadavkem na vrácení kupní ceny na můj bankovní účet.
Dne 30.7. jsem emailem dostal zprávu o odmítnutí odstoupení s odkazem na SMS z 2.7. Na mejl jsem reagoval s požadavkem na vyřízení a citací jejich obchodních podmínek. Dnes jsem dostal od prodejce další e-mail s tím, že vina není na jejich straně a přiložili mi ke zprávě servisní protokol s nabídkou cenou opravy 1259Kč na brzdy a přední nárazník. Tyto věci však nebyly reklamovány. O závěru posouzení reklamace opět ani slovo.


Produkt

čtyřkolka Hech 51060 v.č.HP17FM49ATV03E143


Požadované řešení

vracení kupní ceny na můj bankovní účet


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.8.2020 19:47, před 4 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Pokud ve zprávě, kterou obdržel spotřebitel 2. 7. 2020, nebylo nijak zmíněno, jak (a zda vůbec) je reklamace vyřízena, máme za to, že zprávu, kterou spotřebitel obdržel 2. 7. 2020, je možné kvalifikovat jako nabídku ve smyslu § 1732 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Jinými slovy, nejedná se podle nás o informování spotřebitele o vyřízení reklamace v zákonem předepsané lhůtě, ale jedná se o učinění nabídky na servisní opravu. Je samozřejmě možné vůči spotřebiteli učinit právní jednání spočívající v nabídce na servisní opravu (placenou), nicméně to neznamená, že by podnikatel neměl povinnost vyřídit reklamaci v předepsané lhůtě. Z obsahu stížnosti navíc plyne, že nabídka na servisní opravu se týkala částí výrobku, které nebyly vůbec předmětem reklamačního řízení.

Pokud spotřebitel od smlouvy již odstoupil a podnikatel mu odmítl peněžní prostředky vrátit, lze podnikatele vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.9.2020 09:53, před 4 lety

Dobrý dern, pane Kalábe,
dle vyjádření vedoucího servisního střediska na prodejně v Kolíně byla čtyřkolka opravena v zákonné lhůtě pro záruční opravu (kabeláž a motor). Po konzultaci s vedením centrálního servisu Vám byla poslána nabídka na opravu nabourané nápravy a to z důvodu, že bez odstanění poškození nelze stroj z bezpečnsotních důvodů provozovat.V nabídce Vám zasláné bylo uvedeno, že dalším používáním stroje v tomto stavu stroj pozbývá záruky. k této cenové nabídce však servisní středisko neobdrželo žádné vyjádření. V případě požadavku na využití kontaktujte, prosím, servisní středisko v Kolíně.
S pozdravem P. Chrudimský, Hecht Motors.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.9.2020 20:39, před 4 lety


Jiří Kaláb

Dobrý den, pane Chrudimský,
o vyřízení v zákonné lhůtě jsem nebyl žádným způsobem informován za celou dobu zákonné lhůty. Jediná zpráva z Vaší společnosti byla smska s nabídkou opravy ze servisního střediska, kde nebyla žádná zmínka o mé reklamaci. Celou zákonnou lhůtu jsem čekal na informaci o způsob vyřízení reklamace, to jsem nikdy neobdržel. Proto jsem uplatnil své právo na odstoupení od smlouvy z důvodu nedodržení 30-ti denní lhůty k vyřízení reklamace. Toto odstoupení jsem Vám zaslal a do dnešního dne jsem neobdržel na účet kupní cenu reklamovaného zboží.
Předem děkuji za vyřízení mé reklamace dle zákona.
S pozdravem Jiří Kaláb

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.9.2020 22:04, před 4 lety

Jak jsme uváděli výše, prodávající má při reklamaci mj. povinnost vyrozumět spotřebitele o vyřízení reklamace. Společnost zjevně měla na spotřebitele kontakt a vyrozumět ho mohla, což se však nestalo.

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.11.2020 15:53, před 4 lety

Dobrý den,
dle vyjádření servisu je již celá záležitost dořešena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.12.2020 20:54, před 4 lety


Jiří Kaláb

Dobrý den,
prosím o kontakt na osobu, která záležitost dořešila. Je to již téměř 6 měsíců od podání reklamace a já dosud nemám ani vyjádření k reklamaci, natož pak čtyřkolku nebo peníze.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.12.2020 21:06, před 4 lety

Vzhledem k vyjádření spotřebitele stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.3.2021 13:51, před 4 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.