Počet nahlášených stížností: | 85 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, moje stížnost se týká neoprávněného zrušení letenky společností ČSA a nenavrácení ani kreditu, ani peněz za letenku. Vzhledem k tomu, že se mi nepodařilo tento problém vyřešit se zákaznickým centrem ČSA, na které jsem opakovaně telefonovala a snažila se o nápravu, a nepomohlo ani zaslání stížnosti přes jejich online kontaktní formulář dne 1.6.2020 (jak mi bylo doporučeno zákaznickým centrem), obracím se na VašeStížnosti.cz. Do dnešního dne jsem od ČSA neobdržela žádnou oficiální odpověď na moji stížnost.
Níže vysvětlím celou situaci.
Dne 30.5. 2020 (sobota) jsem si u společnosti ČSA zakoupila letenku Barcelona - Praha. Ihned po zakoupení jsem si všimla, že se jedná o jiný termín než jsem si zadala do vyhledávání (prováděla jsem vyhledávání na 16. červen 2020, ale vzhledem k momentální situaci s Covidem19 jsem byla jsem automaticky přesměrovaná na 16. červenec). Okamžitě jsem telefonovala na zákaznické linky ČSA uvedené na jejich webových stránkách. Bohužel, žádná z těchto linek není o víkendu dostupná (fungují pouze v pracovních dnech a pracovních hodinách). Na základě toho, že jsem se nemohla nikam dovolat, jsem odeslala dvě žádosti přes online formulář - o případnou změnu / zrušení letu, což byl jediný způsob společnost ČSA kontaktovat. Nikdo mě nekontaktoval, a tak jsem hned v pondělí 1.6. volala znovu na zákaznické centrum ČSA a mluvila jsem s jejich zaměstnankyní (na základě emailové komunikace tuším, že se jednalo o paní Růženu Křivanovou). Vysvětlila jsem co se stalo a to, že jsem zaslala žádosti prostřednictvím online formuláře. Paní mi sdělila možnosti změny / storna, které nebyly velmi příznivé. Nakonec jsme se jasně dohodly, že mi letenka bude zachována, jak jsem si ji koupila - tudíž žádné změny ani storno nebudou provedeny.
Po naší dohodě, mi v sobotu 6.6. byla moje letenka přesto zrušena. Když jsem tedy znovu hned v pondělí na zákaznické centrum volala (o víkendu se totiž opět nikam nedovoláte), mluvila jsem s tou samou zaměstnankyní. Ta mi sdělila, že i přes naši poslední komunikaci a společnou dohodu žádné změny neprovádět, moji předchozí žádost zpracovalo jiné oddělení, a proto byla moje letenka zrušena.
Můj poslední kontakt a společná dohoda proběhla 1.6. a bylo mi potvrzeno, že moje letenka zůstane zachována.
I přesto, kvůli nekomunikaci mezi jednotlivými odděleními, byla moje letenka zrušena a peníze mi nikdy nebyly vráceny.
Věřím, že jakožto zákazník, není moje zodpovědnost ověřovat, zda tato informace je následně interně komunikovaná správnému oddělení v rámci ČSA, či aktualizovaná v jejich interním systému. Výsledek je ten, že i přes moji maximální snahu vše vyřešit a přes společnou dohodu se zaměstnankyní ČSA, moje letenka byla zrušena a nemám ani letenku, ani finanční kompenzaci.
Když jsem na ČSA znovu telefonovala, ta samá paní ze zákaznického centra mi sdělila, že ona žádnou reklamaci nezpracuje a musím zaslat online formulář, což jsem udělala a již déle než 2 měsíce jsem od ČSA neobdržela žádnou odpověď. Proto bych chtěla tímto požádat VašeStížnosti.cz o pomoc k dosažení finanční kompenzace.
Myslím si, že se jedná o velmi neprofesionální přístup ze strany ČSA.
Předem děkuji za Vaši pomoc.
Letenka Barcelona - Praha. Rezervační kód / Booking ref: J3ZSKN. Číslo letenky / Ticket number: 064 2414184465.
Vrácení peněz za letenku.
|
Tweet |
Pokud je let zrušen, může si cestující dle nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004 vybrat mezi přesměrováním na jiný spoj a proplacením ceny letenky. Proplacení ceny letenky znamená vrácení spotřebiteli toho, čím společnosti hradil danou letenku - tedy nejčastěji vrácení peněžních prostředků. Voucher je spotřebiteli možné poskytnou pouze tehdy, pokud s tím souhlasí.
Společnost České aerolinie a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti se mohou spotřebitelé obrátit se svými stížnostmi na oddělení vztahů se zákazníky prostřednictvím elektronického formuláře, který je k dispozici na adrese https://www.csa.cz/cz-cs/kontaktni-formular/. V případě, že spotřebitel již společnost kontaktoval a nebyl spokojen se způsobem, jakým byl jeho požadavek vyřízen, může se s návrhem na mimosoudní řešení sporu obrátit na Českou obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.