Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Let VIE - CFU, 24.07.2020, 12:45 -15:40. Pro tento let Řecko požadovalo 1 QR code na rodinu. Viz. htpps://travel.gov.gr/#/ kde se v třetím odstavci píše:"One PLF should be submitted per family. Personal WIZZAIR požadoval 2 samostatný QR cody. Personál WIZZAIR dal na výběr: buď poletí jenom váš manžel a nebo ne poletíte ani jeden z Vás. Zůstali jsme oba na letišti Vídeň s finanční ujmou 610,92€, + 1243 CZK. Protože personál WIZZAIR nebyl dobře informován, zůstalo do 30 lidi na Vídeňském letišti, přestože splňovali požadavek Řecka,jeden QR code na rodinu.
Zabráněním vstupu na palubu lidem, kteří měli 1 QR codes na rodinu, společnost WIZZAIR způsobila neoprávněnou a nezákonnou škodu mnoha lidem. Všichni se těšili na příjemnou dovolenou, místo toho stres,snaha rozdělit rodinu, neoprávněná finanční ujmoa, přespání na letišti, zkažená dovolená a kromě vypsaného formuláře se o Vás nikdo nezajímá.
Požadujeme finanční náhradu za cestu vlakem autobusem, zrušený let tam a zpět, náhradu za zrušení ubytování, další navazující let při cestě domů. 610,92 € + 1243 CZK na bankovní kartu ze které byl řádně zaplacen let WFQG4Q a QG3KWD.
|
Tweet |
Odepření nástupu na palubu upravuje čl. 4 Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004 (dále jen "Nařízení"). Dle tohoto ustanovení platí, že v případě, kdy provozující letecký dopravce důvodně očekává, že dojde k odepření nástupu na palubu, vyzve nejprve dobrovolníky k odstoupení od jejich rezervací za náhradu podle podmínek dohodnutých mezi dotčenými cestujícími a provozujícím leteckým dopravcem. Jestliže se nepřihlásí dostatečný počet dobrovolníků k tomu, aby zbývající cestující s rezervacemi mohli nastoupit let, může provozující letecký dopravce odepřít cestujícím nástup na palubu proti jejich vůli. Jestliže je nástup na palubu odepřen cestujícím proti jejich vůli, provozující letecký dopravce je neprodleně odškodní v souladu s čl. 7. Dále je povinen jim poskytnout pomoc v souladu s čl. 8 a 9.
Dle čl. 7 platí, že je-li na tento článek v jiném ustanovení Nařízení odkázáno (což je tento případ, neboť je na tento čl. odkázáno v čl. 4), obdrží cestující náhradu ve výši:
a) 250 EUR u všech letů o délce nejvýše 1500 kilometrů;
b) 400 EUR u všech letů ve Společenství delších než 1500 kilometrů a u všech ostatních letů o délce od 1500 kilometrů do 3500 kilometrů;
c) 600 EUR u všech letů nespadajících pod písmeno a) nebo b).
Dle čl. 12 Nařízení platí, že se tento přímo použitelný předpis EU použije, aniž jsou dotčena práva cestujících požadovat další náhrady. Náhrady poskytnuté podle tohoto nařízení mohou být od dalších náhrad odečteny. To znamená, že byla-li např. cena letenky 100 EUR, a dopravce poskytne náhradu 250 EUR [podle čl. 7 písm. a) Nařízení], zbylých 150 EUR se započítá např. na náhrady škody, kterou cestující utrpěl v souvislosti s "propadlým" ubytováním. Byla-li cena ubytování např. 500 EUR, má cestující nárok dodatečně žádat po spolčenosti úhradu 350 EUR, neboť tyto výdaje již nejsou z částky zbylých 150 EUR kryty.
Jak plyne z výše uvedeného, cestující má nárok na uplatnění náhrady škody, která může spočívat např. v nezrealizované, již zaplacené dovolené. Pokud by pro daný vztah byl rozhodný český právní řád, jednalo by se o nárok vyplývající z porušení smluvní povinnosti dle § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Maďarsku), doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.