Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Můj požadavek na vracení peněz za zájezd na Mallorku stále není vyřešen.Ani jedna ze společností se nevyjádřila. Před třemi týdny jsem poslala dopis paní ředitelce Cedoku, zatím čekám na odpověď. Dnes mi byl z mailu osobní.poradce@invia.cz doručen voucher s tím, že tak učinili po vzájemné dohodě se mnou. Upozorňuji na to, že jsem se s žádnou ze společností na ničem nedohodla. Trvám na vracení zaplacené zálohy, podmínky jsem neporusila,a ani jsem žádné ze společností svoje peníze nepujcila.
Vrácení peněz
|
Tweet |
Neproběhla-li mezi stranami domluva, je možné jednání společnosti kvalifikovat v souladu s § 551 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, jako nicotné právní jednání, neboť zcela chybí vůle jednající osoby. K takovému jednání se v souladu s § 554 občanského zákoníku nepřihlíží (jako by ani nebylo).
Nereagují-li společnosti (Invia.cz, a.s. patrně v postavení zprostředkovatele a Čedok a.s. v postavení pořadatele), má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dále může spotřebitelka zaslat pořadateli zájezdu tzv. předžalobní výzvu dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, ve které může pořadatele vyzvat k zaslání uhrazené částky (v tomto případě pokrácené o přiměřené storno poplatky; v případě přehnaně vysokých storno poplatků spotřebitelka má právo požadovat vyúčtování nákladů, které má její odstupné pokrýt). Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.