Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Ještě stále mi nedodali 2 ks zboží, které jsem si na prodejně v Českých Budějovicích objednala. Původně měla doba dodání trvat 3 týdny, po komunikaci s prodejcem na místě jsme byli ochotni nechat ještě jeden týden v záloze - tedy se doba dodání posunula na týdny 4. Čtvrtý týden mi v pátek v odpoledních hodinách přišla milostivá zpráva, že zboží nedodali. Místo toho, aby věc začala být urgentně řešena v pondělí, musela jsem pro více informací volat ve čtvrtek 23.7., jinak samozřejmě ticho po pěšině. Neuvěřitelné! Paní/slečna, se kterou jsem volala byla sice milá, ale více informací mi nesdělila - protože je ani sama nevěděla. Prý zboží by měli naskladnit do týdne. Opět uplynula doba 14 dní a mně nikdo nevolal, nepsal, zboží nemám a vše je zaplaceno. Zaplatit to chcete hned, ale dodat to, to ne... Nakupovala jsem u Vás naposledy, takovéto chování k zákazníkům se Vám brzy vymstí.
Jeden kus skříně a jeden kus židle
Dodání zaplaceného a objednaného zboží. Bylo by příjemné gesto, kdybyste uznali svou chybu a alespoň nám vrátili část peněz. Čekat 6+ týdnů na jednu hloupou skříň a židli, to je opravdu přehnané..
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak prodávající neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky, zatímco podnikateli vzniká nárok na vrácení zboží. Byla-li skříň a židle součástí smlouvy, jejíž předmětem bylo více artiklů, případné odstoupení od smlouvy se týká veškerého zboží, které bylo předmětem dané kupní smlouvy.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu. V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
vzhledem k tomu, že stížnost je již více než měsíc stará věc je teď ve stadiu, kdy židle již byla zákazníkem převzata a za komodu jí byly vráceny peníze. Bohužel na nás stále doléhají omezení spojená s koronakrizí a tak v některých případech nejsme schopni zajistit zboží včas, jelikož nám výrobci ruší nebo posouvají termíny dodání na sklad. Za toto se omlouváme.
S pozdravem,
J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.