Společnost


TonerPartner International AG

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44161Nevrácení zaplacené částky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 12 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.08.2020, před 4 lety

Jaroslav Duchoň

Znění stížnosti

Dne 4.6.2020 jsem zaplatil částku na základě zaslaných platebních údajů, ve výši: 4842,42,- Kč a poplatek za převod ve výši: 200,- Kč. Dne 22.6.2020 byla ze strany dodavatele objednávka stornována. Do dnešního dne i přes telefonické a emailové urgence, nebyla zaplacená částka vrácena.


Produkt

Qty. Item Unit price Total price VAT 1 Epson C13T945340 / T9453 Tintenpatrone magenta Kompatibel 1.262,65 EUR 1.262,65 EUR 0% 1 Epson C13T945240 / T9452 Tintenpatrone cyan Kompatibel 1.262,65 EUR 1.262,65 EUR 0% 1 Epson C13T945440 / T9454 Tintenpatrone gelb Kompatibel 1.262,65 EUR 1.262,65 EUR 0% 1 Epson C13T945140 / T9451 Tintenpatrone schwarz Kompatibel 1.054,87 EUR 1.054,87 EUR 0%


Požadované řešení

Žádám o okamžité vrácení zaplacené částky, případně termín do kdy budou peníze vráceny.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.9.2020 14:29, před 4 lety

Ačkoliv prodejce v obchodních podmínkách uvádí, že rozhodným právem, kterým se řídí smluvní vztah je právo německé (viz obchodní podmínky prodejce odstavec "Použitelné právo, sídlo soudu"), v případě smlouvy uzavřené se spotřebitelem se však smlouva dle čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 593/2008 (Řím I) řídí právem země, v níž má spotřebitel obvyklé bydliště. V tomto případě se tedy smluvní vztah řídí českým právem. I v případě, že by spotřebitel souhlasil s výběrem německého práva, nezbavuje jej to ochrany, která plyne z ustanovení právního řádu České republiky.

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Odstoupit od smlouvy může prodejce jen ze zákonného důvodu, nebo v případě, že si to ve smlouvě ujednal. Nicméně, pokud spotřebitel netrvá na dodání zboží a akceptuje odstoupení od smlouvy prodejce, pak má prodejce povinnost vrátit všechny uhrazené prostředky spotřebitele. Smlouva se odstoupením ruší od samého počátku. Pokud není sjednán čas vrácení uhrazených prostředků, pak může spotřebitel podle § 1958 odst. 2 zákona č. 89/2012 sb., občanského zákoníku, požadovat vrácení plateb i ihned. Je tedy vhodné prodejce písemně vyzvat k navrácení uhrazených plateb s uvedením konkrétního data, kdy má být částka vrácena.

Tedy v případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)]. Tento postup je možný, protože spotřebitel si dle čl. 18 Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 1215/2012 (Brusel I bis) může vybrat zda by podnikatele žaloval v členském státě Evropské unie, kde má podnikatel sídlo, nebo ve státě, kde má spotřebitel své bydliště. Spotřebitel tak může postupovat dle českého práva i v případě zaslání předžalobní výzvy a případného podání žaloby.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

V případě, kdy lze usuzovat, že nedodávání zaplaceného zboží není u daného e-shopu výjimečné, lze zvážit podání trestního oznámení. K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.10.2020 22:07, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.