Počet nahlášených stížností: | 57 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zájezd č.sml. 210069,na Zakyntos od 9.6.2020 do 16.6.2020 zrušen, dle zákona jsme žádaly o vrácení peněz(osoby starší 65 let)na žádost CK Pantour zaslány kopie OP. Od té doby CK nereaguje na zaslané Emaily
Zájezd do Řecka, objednán a zaplacen přes Zájezdy CZ. na pobočce v Brně
Zájezd zaplacen v plné výši 27980,- Kč žádáme o veácení této částky
|
Tweet |
Byl-li zájezd zrušen z důvodu mimořádné a nevyhnutelné okolnosti nastalé v místě pobytu či cesty, a tedy v režimu § 2536 odst. 1 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má spotřebitel nárok na vrácení veškerých již uhrazených plateb. Cestovní kancelář nemá v takovém případě nárok na odstupné (stornopoplatky).
Jde-li o osoby starší 65 let věku, pak dle zákona č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu, mají tyto osoby nárok na vrácení peněžních prostředků, cestovní kancelář jim nemůže vnutit voucher.
Nevydá-li cestovní kancelář peněžní prostředky spotřebiteli bezodkladně po zrušení zájezdu a po odstoupení od smlouvy o zájezdu, může spotřebitel vyzvat cestovní kancelář k navrácení jeho peněz nejprve písemně, posléze lze zvolit i formu tzv. předžalobní výzvy dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.