Společnost


Marketing 23 s.r.o.

Počet nahlášených stížností:105
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44189Sankce za nedodržení smluvních podmínek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 12 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
05.08.2020, před 4 lety

Mgr. Vladimíra NĚMCOVÁ

Znění stížnosti

Česká srovnávací mi udělila sankci ve výši 5000,- Kč za nedodržení smluvních podmínek. Údajně jsem nedodala všechny podklady smlouvy od stávajících dodavatelů. Mám uložené maily a MMS od zasílání podkladů. Sice mne 1 x urgovali, ale musela jsem si smlouvu opětovně vyžádávat u stávajícího dodavatele...všechny podklady co jsem měla jsem dodala a stejně mne neminula sankce.
jsem asi další v řadě co naletěla podvodníkům.


Produkt

Smluvní pokuta za porušení povinností vyplývajících z uzavřené objednávky o zajištění výhodných dodávek energií č. ZF202711


Požadované řešení

jsem si jista, že jsem smluvní podmínky neporušila. Požaduji stornování sankce


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.9.2020 16:53, před 4 lety

Ohledně smluvní pokuty za nedodržení povinností je naprosto klíčové, kde byla ve smlouvě obsažena. Dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné. Spotřebitel tedy není zásadně povinen k úhradě této vymáhané částky.

Z obsahu stížnosti navíc plyne, že k případnému porušení smluvní povinnosti vůbec nedošlo. V takovém případě by spotřebitel rovněž neměl povinnost smluvní pokutu (byla-li obsažena přímo ve smlouvě samotné) smluvenou pro případ porušení smluvní povinnosti hradit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.10.2020 18:23, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.