Počet nahlášených stížností: | 105 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Česká srovnávací mi udělila sankci ve výši 5000,- Kč za nedodržení smluvních podmínek. Údajně jsem nedodala všechny podklady smlouvy od stávajících dodavatelů. Mám uložené maily a MMS od zasílání podkladů. Sice mne 1 x urgovali, ale musela jsem si smlouvu opětovně vyžádávat u stávajícího dodavatele...všechny podklady co jsem měla jsem dodala a stejně mne neminula sankce.
jsem asi další v řadě co naletěla podvodníkům.
Smluvní pokuta za porušení povinností vyplývajících z uzavřené objednávky o zajištění výhodných dodávek energií č. ZF202711
jsem si jista, že jsem smluvní podmínky neporušila. Požaduji stornování sankce
|
Tweet |
Ohledně smluvní pokuty za nedodržení povinností je naprosto klíčové, kde byla ve smlouvě obsažena. Dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné. Spotřebitel tedy není zásadně povinen k úhradě této vymáhané částky.
Z obsahu stížnosti navíc plyne, že k případnému porušení smluvní povinnosti vůbec nedošlo. V takovém případě by spotřebitel rovněž neměl povinnost smluvní pokutu (byla-li obsažena přímo ve smlouvě samotné) smluvenou pro případ porušení smluvní povinnosti hradit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.