Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 3.8. 2020 jsem na pobočce OC Černý Most vypověděl službu internet OPTIMAL HD (pevný internet - Air), č.p.: 420601329312 kvůli nefunkčnosti internetu v oblasti bydliště, kterou jsem několikrát řešil přímo s technickou podporou O2 - bez výsledku (viz monitorované hovory). Následně 4.8. 2020 jsem prostřednictvím telefonátu na výpovědní oddělení požadoval zrušení služby s aktuálním vyúčtováním - nefunkčnost je chyba O2, proto mi nepřijde optimální držet se výpovědní lhůty.
internet OPTIMAL HD (pevný internet - Air), č.p.: 420601329312
Ukončení smlouvy s aktuálním vyúčtováním, bez 30-ti denní výpovědní lhůty, tzn. k 11.8.2020.
|
Tweet |
Při řešení stížnosti vycházíme z toho, že v oblasti bydliště spotřebitele není dostatečné pokrytí, a tudíž zde není ani funkční internetová služba. Rozsah pokrytí je jedním z parametrů kvality služby a účastník by měl být o tomto parametru dostatečně informován. Sílu signálu je možné ověřit prostřednictvím map pokrytí, které ale nemusí být vždy stoprocentní. Spotřebitel by si měl tyto skutečnost ověřit již před uzavřením smlouvy.
Vzhledem k tomu, že s ohledem na fyzikální a geomorfologické faktory není možné zaručit dostupnost signálu vždy a všude, považuje Český telekomunikační úřad za férové, kdyby operátor umožnil účastníkovi ukončení smlouvy bez sankce, pokud došlo ke zhoršení pokrytí daného území z důvodů výhradně na straně operátora. Na druhou stranu také existují i důvody, které jsou mimo dosah operátora (např. stavba výškových budov nebo jiné technické překážky). Toto se nevztahuje na případy, kdy naopak ke zhoršení pokrytí dojde z důvodů na straně účastníka, například v případě, že se přestěhuje.
Slovní spojení "bez sankce" v tomto případě podle nás zahrnuje i vstřícný krok společnosti spočívající v ukončení smluvního závazku dnem doručení výpovědi - což v konečném důsledku znamená, že spotřebitel další měsíc neplatí za nefungující službu.
Hezký den, pane Kabeláči,
vzhledem k řešeným komplikací došlo ke zrušení služby ihned a vrácení poplatku za poslední 2 vyúčtování. Vyjádření jsme Vám zaslali rovnou na kontaktní e-mail. Zároveň si hlídáme i vystavení následujícího vyúčtování, které bude rovněž opraveno dohodnutým způsobem.
S pozdravem
Patrik Hogh
Guru pro Social Media, O2 CZ
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.