Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Objednával jsem současně knihu Oheň a dým a spodní prádlo. Objednávku mall rozdělil na dvě části. Dostal jsem zprávu o připravení objednávky k vyzvednutí. K vyzvednutí byla připravena pouze kniha. Chybou na straně prodejce nebyla objednávka splněna. Nebyl jsem informován o možnosti vyzvednutí zbylé části objednávky. Pak již dorazila jen zpráva o stornu objednávky. Zboží je nyní v jiné cenové relaci.
Dodání zboží dle původních podmínek.
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy (stornovat objednávku) může podnikatel v zákonem předpokládaných případech, a navíc také v případech, pro které si tuto možnost strany smluvně ujednaly.
Z obsahu stížnosti nevyplývá, že by ze strany spotřebitele došlo k jednání, které by zakládalo podnikateli zákonný důvod k odstoupení od smlouvy. Nebylo-li tedy smluvně ujednáno něco jiného, má spotřebitel nárok na dodání věci za původní cenu, a to z důvodu neplatného odstoupení od smlouvy ze strany podnikatele. Toto dodání může proběhnout i v dodatečné lhůtě, kterou spotřebitel může podnikateli poskytnout.
Pokud podnikatel spotřebiteli nevyhoví a zboží mu nedodá ani v dodatečné lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.