Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 8.4.2020 jsem u této společnosti zakoupil prohnutý monitor 24" LED monitor Samsung LC24F390FHU.Po necelém měsíci užívání tento monitor samovolně praskl v tzv. zobrazovací části panelu,po prasknutí ho nejde užívat.K prasknutí Monitoru došlo v noci, ve chvíli, kdy jsem monitor vůbec neužíval,monitor byl vypnutý a ani jinak s ním nemanipuloval, monitor mi nikdy nespadl, ani jsem na něj nijak netlačil Proto jsem se obrátil prostřednictvím emailu na prodejce za účelem sjednání zmiňované záruční opravy monitoru a oznámení vady.V odpovědi na můj email mi prodejce (aniž by můj monitor vůbec fyzicky viděl) napsal že „Technik si je jistý že se bude jednat o prasklý displej, nevyvíjel jste na něj tlak?“, na což jsem sdělil, že Monitor praskl v podstatě samovolně,bez jakéhokoliv mého působení. Na to prodejce odpověděl,že je možné zaslat mu monitor k reklamaci a dodal „Ale jak říkám, vypadá to, jako by někde to displej vyvinul tlak.“, připomínám, že tyto domněnky si prodejce dělal bez toho, že by monitor on nebo jeho technik vůbec fyzicky prohlédnul. Po této emailové komunikaci jsem monitor zaslal k záruční opravě, kterou prodávající zamítl, když uvedl, že „Závada se projevila. Monitor má prasklý panel. Prasklý panel nelze uznat jako záruční opravu.Pravděpodobně po pádu nebo zmáčknutí ze stran tlakem prasknul. Monitor má jednoduchou konstrukci převážně plast. Posíláme CN na opravu panelu.“. Vadu tedy prodejce neodstranil a reklamaci dle mého názoru neoprávněně a bezdůvodně odmítl bez bližšího odůvodnění proč si myslí, že monitor spadl, nebo na něj něco působilo tlakem. Prodejci jsem proto znovu napsal email a s vyřízením reklamace jsem nesouhlasil, poukazoval jsem na to, že vada se vyskytla v prvních 6 měsících užívání, na to však již prodejce vůbec nereagoval. Proto jsem se obrátil na znalce z oboru, který zpracoval znalecký posudek a v něm potvrdil, že monitor nenese známky vnějšího poškození a že s největší pravděpodobností jde o konstrukční vadu monitoru. Pak prostřednictvím advokáta jsem odstoupil od kupní smlouvy, zaslal jim znalecký posudek a vyzval prodejce k úhradě nákladů advokáta, nákladů na znalecký posudek a nákladů na poštovné a k vrácení peněz za monitor, který jsem prodejci současně odeslal. Výzvu advokát odeslal 13.7.2020 a k dnešnímu dni 6.8.2020 prodejce vůbec nereagoval.
Prohnutý monitor Samsung, 24'', model LC24F390FHU
Dle mého názoru by mi prodejce měl vrátit kupní cenu za prasklý monitor, který jsem mu již vrátil a měl by mi nahradit moje výdaje, které jsem měl s neuznáním reklamace (náklady na znalce, právní zastoupení a poštovné za poslání monitoru).
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce.
Cenu posudku a dalších nákladů lze po prodávajícím oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací podle § 1924 občanského zákoníku.
Spotřebitel dle popisu učinil všechny kroky, které mohl. Pokud se nepodaří vyřešit situaci smírně, zbývá akorát možnost obrátit se na soud.
Monitor byl zaslán do autorizovaného servisu a dle jejich vyjádření se jedná o poškození, které si způsobil sám spotřebitel. Viz. níže potvrzení vyjádření servisu a servisní protokol.
Dobrý den,
reklamace byla zamítnuta z důvodu mechanicky poškozeného (prasklého displeje) které s největší pravděpodobností vzniklo nadměrným namáháním při nesprávné manipulaci s monitorem (způsob manipulace s monitorem je popsána v uživatelském manuálu). Černý pruh už je pouze důsledkem mechanického poškození zobrazovacího panelu.
Platí původní vyjádření o zamítnutí záruční opravy.
S pozdravem,
Lukáš Fořt
AV/IT project manager
Tel.: +420 381 489 540
Mobil.: +420 731 439 875
VSP data a.s.
Service Park
Průmyslová 1181
39102 Sezimovo Ústí 2
Dobrý den,
soudní znalec z oboru má jiný názor.
Vavrouch
Z přiloženého posudku soudního znalce plyne, že monitor nenese známky mechanického poškození, které by mohlo zapříčinit dané narušení LCD panelu. Tedy je v přímém protikladu s vyjádřením prodávajícího a autorizovaného servisu. Pokud ani v takové situace není ani jedna ze stran ochotna svůj postoj přehodnotit, potom je bohužel jediným východiskem ze situace soudní řešení.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Pokud si zákazník platí soudního znalce, tak ten samozřejmě bude stát ne jeho straně, pokud si necháme posudek zpracovat my, tak bude vypadat jinak a bude korespondovat s vyjádřením autorizovaného servisu.
Dobrý den,
již od samého počátku řešení reklamace jsou potíže, proto celou věc předám zpátky mému advokátovi a budeme řešit věc soudně. Ještě jsem se za celou dobu nesetkal s tak arogantním a neprofesionálním jednáním. Jestli si myslí, že věc nechám plavat, protože do reklamace vkládám nemalé peníze, které převyšují částku monitoru, tak se pletou. Budu bojovat za pravdu do konce.
Vavrouch
Vzhledem k vyjádření spotřebitele stížnost uzavíráme.
Spotřebitel nás informoval, že soudní spor dopadl v plném rozsahu v jeho prospěch a dostal peníze zpět.
Hodnocení: