Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Uhrazení sankčního poplatku.
Poslali mě fakturu na zaplacení pokuty. Neuvedly žádné údaje o smlouvě ,za kterou mám platit, protože já nemám , žádné podklady že bych někdy něco podepsala.
Ať pošlou dokumenty,já žádné nemám.Požaduji zrušení pokuty, protože je neoprávněně vymáhání.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoli částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
Spíše nad rámec stížnosti uvádíme, že ujednání o smluvní pokutě musí být v souladu s nálezem Ústavního soudu ČR sp. zn. I. ÚS 3512/11 součástí spotřebitelské smlouvy samotné (listiny, na niž spotřebitel připojuje svůj podpis). Je-li toto ujednání obsaženo pouze v obchodních podmínkách, je vůči spotřebiteli neúčinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.