Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Reklamace byla podána dne 7.5.2020 na kontaktním místě firmy CZC Praha 8 Kobylisy ihned po
otevření této pobočky. Tato pobočka, na které byl výrobek při nákupu vyzvednut dne 21.12.2019
byla uzavřena firmou CZC několik týdnů z důvodu firmou uváděných omezení ohledně koronaviru.
Výrobek byl tedy zakoupen dne 21.12.2019 bez jakýchkoli uváděných omezení, bez informace, která
by uváděla že výrobek přestane plnit svůj účel po čtvrt roce v provozu. Technický popis byl sice velmi
strohý, ale neupozorňoval na chybějící normu DVBT 2.
Jedná se o přijímač digitálního signálu typ VGA Aver TV Volar HD Nano, USB.
Výrobek po čtvrt roce od zakoupení přestal fungovat, protože neobsahuje normu DVB T2.
Prvním dotazem, který mi byl firmou CZC ohledně reklamovaného výrobku bylo cituji:
,,Zařizení nikdy DVBT 2 nepodporovalo ani podpora pro DVBT 2 nikde není uváděna.“
Tento dotaz uvozuje, že o tomto technickém problému dotazující se reklamační pracovník věděl – vypnutí signálu DVBT 1 probíhá v tomto roce postupně.
Jak již bylo uvedeno výše, výrobek byl nabízen v běžné nabídce bez jakýchkoli omezení a žádné omezení nebylo uvedeno také na nákupním dokladu a přiložené dokumentaci k výrobku.
Po obdržení vyjádření reklamačního technika jsem kontaktoval dostupnou telefonickou linku přes provolbu a dlouhé čekání na spojovatelku firmy CZC, kde jsem požadoval kontakt na reklamačního technika. Tento kontakt mi telefonní operátorka firmy CZC nebyla schopna dohledat. Byl jsem informován, že mi bude zpětně voláno.
Pokus o hovor byl ze strany firmy CZC sice realizován, kde jsem bohužel nemohl hovor převzít.
Ihned jsem volal zpět – ale jednalo se opět jen o obvyklou informační linku bez přímého kontaktu alespoň na operátorku. Od té doby firma CZC samostatně nereaguje.
Podle mého názoru se na tento případ vztahuje Paragraf 2113 Občanského zákoníku, který uvádí:
Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel, nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti na obalu nebo v reklamě.
A také Paragraf 2161 Občanského zákoníku:
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se vada v průběhu šesti
měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Paragraf 2164
Má-li věc vadu, která brání užívat věc k uvedenému účelu, lze ji prodat jen za nižší cenu, než je obvyklá cena bezvadné věci. Prodávající kupujícího upozorní, že věc má vadu a o jakou vadu se jedná,
není-li to zřejmé již povahy prodeje.
přijímač digitálního signálu typ VGA Aver TV Volar HD Nano, USB.
Protože jsem byl celkem častým zákazníkem firmy CZC a jsem také u ní registrován, čekal bych vstřícnější přístup k řešení reklamace.
Bohužel firma CZC po sloučení s firmou Mall, změnila asi svoji obchodní strategii.
V minulém roce jsem ve firmě CZC nakoupil zboží v hodnotě přesahující 10.000,-.
|
Tweet |
Prodávající musí pravdivě informovat o vlastnostech a funkcích výrobku, a to dle § 9 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. To ovšem neznamená, že by musel informovat i o chybějících vlastnostech tohoto výrobku. Z tohoto důvodu se domníváme, že není možné chybějící funkci zařízení považovat za vadu jen proto, že prodávající spotřebitele neupozornil, že tato funkce absentuje. Prodávající, jak je uvedeno výše, má především povinnost poučit spotřebitele o funkcích, které zboží obsahuje. Pokud mezi těmito funkcemi není určitá funkce zmíněna, lze z toho pak dovodit, že ji zařízení neobsahuje.
Domníváme se, že sice přístup ke spotřebiteli není etický, poněvadž jen těžko je představitelná situace, kdy by prodávající nevěděl, že výrobek bude během několika měsíců nepoužitelný. Na druhé straně pokud byla splněna informační povinnost ohledně vlastností a charakteru prodávaného výrobku, a pokud spotřebitel nebyl kupř. ujištěn, že funkci DVB T2 zařízení obsahuje, nebude patrně možné shledat v chování prodávajícího porušení zákona.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.